Hoe en waarom ‘open hiring’ een antwoord kan zijn op de krapte op de arbeidsmarkt
Een spannend wervingsexperiment is ‘open hiring’. Hoe werkt het en wat zijn de eerste ervaringen van werkgevers?
Een spannend wervingsexperiment is ‘open hiring’. Hoe werkt het en wat zijn de eerste ervaringen van werkgevers?
De winnaars van de Meest Invloedrijke Recruiter 2020 debatteren over recruitment in 2021, waarop corona nog steeds een enorme stempel drukt.
Er is een enorme strijd gaande om marketingtalent. Meer dan een derde (35 procent) van de CMO’s in Europa zag in de afgelopen zes maanden dat zij werknemers verliezen aan concurrenten, zo blijkt uit nieuw data onderzoek van LinkedIn.
‘Nudges’ helpen recruiters bij het objectiever werven en selecteren. Wat zijn het, hoe werkt het en wat zijn de eerste ervaringen?
Wat viel op aan de recruitmentcampagnes en werken bij… sites van het afgelopen jaar? Wat ging er fout en wat juist goed?
HR-softwarebedrijf Personio groeide in zes jaar tijd van vier tot maar liefst 1000 medewerkers en deelt de belangrijkste hypergroei-lessen.
Van spreadsheets naar een gestroomlijnd proces: de digitale transformatie van de HR-afdeling. Lepaya vertelt over hun aanpak.
Data-analyse wordt ook in de recruitment gebruikt. De laatste ontwikkelingen gaan over algoritmes die voorspellen welke medewerkers ontslag gaan nemen.
Ondanks de krapte op de arbeidsmarkt denken werkgevers nog te veel in vakjes. Recruitmentbureau Daaf probeert werkgevers ‘out of the box’ te laten denken.
Krapte op de arbeidsmarkt buiten de randstad nog erger? Robert Heinst van Olympia over Oost-Nederland als interessant voorbeeld voor de rest van het land.
Er is alom krapte op de arbeidsmarkt: investeer daarom niet alleen in je medewerkers in loondienst. Denk ook aan je freelancers. Houd contact en binding.
Wat staat er nu eigenlijk in je LinkedIn feed? 40% van de posts is relevant, waarvan 85% oorspronkelijk. Qua inhoud zijn evenementen en vacatures dominant.
Ondanks krapte op de arbeidsmarkt is er voor werven in het buitenland vaak nog een drempel. Hoe doe je dat? Met deze stappen vergroot je de kans op succes.
Wat maakt digitale platformen zo’n doeltreffend middel in de flexbranche? En waar moet je op letten bij het ontwikkelen van zo’n platform?
De markt voor vakantiebaantjes en kortdurende klussen is ontploft. Digitale platformen lijken perfect in te spelen op die ontwikkeling, omdat ze het voor organisaties en voor werkzoekenden heel eenvoudig maken elkaar te vinden. Het online platform YoungOnes, waar bedrijven tijdelijke klussen aanbieden aan flexwerkers, groeide in één jaar met ruim 1000 procent. Wat maakt digitale platformen zo’n doeltreffend middel in de flexbranche? Wout Withagen en Pim Graafmans geven tijdens EDAY antwoord op deze vragen.