Uitzendplatform Youbahn wordt onderdeel Proman
Het Franse familiebedrijf Proman Group verwerft een meerderheidsbelang in het Nederlandse uitzendplatform Youbahn.
Het Franse familiebedrijf Proman Group verwerft een meerderheidsbelang in het Nederlandse uitzendplatform Youbahn.
Het fenomeen van techwerkers die ontslag nemen heeft een pakkende naam: ‘the great resignation’. Zou het zo’n vaart lopen of waait de trend snel over?
Ruim 60 procent van de actieve baanzoekers in Nederland die zich online oriënteren op de arbeidsmarkt gebruikt daarvoor Indeed. Daarmee is Indeed bijna net zo groot als de gecombineerde impact van de nummers 3 tot en met 20 in de top-20 van meest populaire jobboards in Nederland. Een en ander blijkt uit onderzoek van Intelligence Group, die sinds 2003 jaarlijks het arbeidsmarktgedrag van zo’n 16.000 personen uit de Nederlandse beroepsbevolking onderzoekt.
Met een verwachte volumegroei van 4,5 procent komt de groei in de IT-sector dit jaar lager uit dan in 2021. Dit komt doordat het personeelstekort meer begint te knellen en de effecten van het herstel na de krimp van 2020 wegebben. Dat blijkt uit het nieuwe vooruitzicht voor de software en IT services van ING Research.
Al langere tijd wordt er rondom recruitment gesproken over ‘gamification’. Wat is het en hoe kun je het toepassen? En wat zijn de voor- en nadelen?
De twee modellen in de whitepaper gaan over (1) het snappen van je kandidaat en (2) de aantrekkelijkheid van je functie. Wanneer je de uitkomsten van de twee modellen op elkaar aansluit, zal je beter in staat zijn de juiste kandidaten aan te trekken.
Er is steeds meer aandacht voor Recruitment Advertising, mede door de krappe arbeidsmarkt. Belangrijk dus om op een slimme manier naar werknemers te zoeken.
Neerlands trots VanMoof heeft een periode van hypergroei achter de rug. Vorig jaar heeft het bedrijf wereldwijd 50 nieuwe vestigingen geopend. Recentelijk zijn 150 nieuwe mensen aangenomen. Tijdens de pandemie was de snelle uitbreiding niet goed mogelijk, vertelde Sjamilla van der Tooren van VanMoof dinsdag op Emerce Recruitment in Osdorp.
Werkgevers zijn op de huidige arbeidsmarkt de kandidaat geworden. Ze moeten alle zeilen bijzetten om, met een brandingstrategie, nieuwe werknemers voor hen te interesseren.
De nieuwe vacaturebank ‘Functies in de Bouw’ wil helpen de tekorten op te lossen door werkzoekenden in deze sector beter te matchen met bedrijvn. Op dit moment staan er bij de bedrijven al 44.700 vacatures open.
Technologische oplossingen kunnen mensen aan het werk helpen die eerst niet dat werk konden doen, of zich niet konden voorstellen bepaald werk ooit te doen. Dat is de kern van een presentatie tijdens Emerce Recruitment, morgen in de Meervaart in Osdorp.
Kunstmatige intelligentie gaat zeker niet de recruiter vervangen, maar kan wel een rol spelen tijdens het wervings- en selectieproces. Elmira van den Broek promoveert in mei met een onderzoek over hoe een grote multinational samen met een AI-leverancier een AI tool ontwikkelen en deze gebruiken bij het selecteren van personeel. Zij deelt haar inzichten komende dinsdag op Emerce Recruitment in de Meervaart in Osdorp.
In 2019 startte T-Mobile met de reis om de Talent Acquisition tactiek aan te scherpen en het employer brand sterker te positioneren.
Al in januari 2020 anticipeerde de GGD erop en in februari 2020 kwam de concrete vraag van het ministerie van VWS: hoe testen we tienduizenden, mogelijk honderdduizenden, mensen per week op corona?
Om iedereen op de fiets te krijgen, zoals de broers Ties en Taco Carlier hun doel formuleerden in 2009, moet je met een wereldveranderend idee komen. Dus bedachten ze de VanMoof fiets.