More stories

Waarom de revolutie die retailmedia heet juist nu plaatsvindt en waarom meedoen loont

Retailmedia biedt voordelen voor zowel adverteerders (extra omzet) als adverteerders (via matchen van ‘first-party’ data gerichte doelgroepen bereiken).

Retailmedia

Hoe zat het ook alweer? Retailmedia (letterlijk) van A tot Z uitgelegd

Retailmedia is in korte tijd een belangrijke nieuwe vorm van adverteren geworden. Een ABC met de belangrijke (en obscuurdere) begrippen uit die wereld.

Retailmedia

Retailmedia: de stand van zaken, de mogelijkheden en de toekomst

Retailmedia heeft snel aan terrein gewonnen in Nederland, maar een blik op de Verenigde Staten laat zien dat er nog veel meer aan zit te komen.

Media

De wondere wereld van ‘tools’ en adtech voor retailmedia

Retailmedia is een nieuwe ontwikkeling waar verschillende partijen in Nederland al mee bezig zijn. Een overzicht van de ‘tools’ en technologie.

Retailmedia
Premium

Workshop: aan de slag met retailmedia

Mensen zoeken steeds meer rechtstreeks op websites van marketplaces en supermarkten. Adverteren op retailplatforms wordt daarom belangrijker.

Retailmedia

Retailmedia: vereiste voor e-commercebedrijven om winstgevend te blijven?

Alléén verkoop van spullen is geen winnende strategie meer voor grote bedrijven. Is retailmedia straks voor iedereen nodig om winstgevend te blijven?

Retailmedia

Starten met retailmedia

Retailmedia wordt steeds belangrijker. Hoe pak je het aan als je als bedrijf zelf ook advertenties van anderen op je site wilt gaan plaatsen?

Retailmedia

Nieuwe ontwikkeling: sponsored products op de Albert Heijn-website

AH begon recent met ‘sponsored products’ op zijn website. Merken kunnen hun product nu prominenter in zicht brengen. Hoe werkt het en hoe kan het nog beter?

Retailmedia