Startup Billie Wonder: grote milieu-impact met herbruikbare luiers van hennep
Steef Fleur wilde iets met herbruikbare luiers doen. De milieuvoordelen zijn groot. Billie Wonder biedt van hennep gemaakte luiers en streeft naar groei.
Steef Fleur wilde iets met herbruikbare luiers doen. De milieuvoordelen zijn groot. Billie Wonder biedt van hennep gemaakte luiers en streeft naar groei.
De bloemenindustrie is niet de makkelijkste industrie om duurzamer te maken. Bloemen kweken, verpakken en vervoeren brengen allemaal uitdagingen op het gebied van duurzaamheid met zich mee. Gaan we voor bloemen uit Nederland, waar kwekers veel energie moeten gebruiken, of halen we ze helemaal uit Kenia, waar ze zonder kunstmatige warmte kunnen worden gekweekt? Blomoon is zeer gedreven om de sector duurzamer te maken, vertelt Sibbe Krol, Head Of Sustainability, van de Bloom & Wild Group (Bloomon) in de videocollectie Emerce Sustainable Commerce.
Bedrijven kunnen in toekomst niet langer met half werk wegkomen. Met de aankomende Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) eist de Europese Unie (EU) dat grote en middelgrote bedrijven jaarlijks uitgebreid rapporteren over hun prestaties op het gebied van duurzaamheid, zegt Henk Hofstede (Sectorbankier Retail, ABN AMRO) in de videoverzameling Sustainanle Commerce.
A Beautiful Story verkoopt handgemaakte en fairtrade sieraden. Als sociale onderneming heeft het bedrijf één duidelijk doel: een enorme positieve impact maken op het leven van mensen. Alle sieraden worden aan de andere kant van de wereld gemaakt door vakmensen, vertelt CEO Cathelijne Lania in de videocollectie Sustainable Commerce die vanaf 08.00 uur live gaat.
Om de Europese techsector écht tot een succes te maken is meer ondersteuning nodig. Niet alleen om economische redenen, maar ook vanwege klimaatverandering.
Werknemers die afhaken (climate quitters), investeerders die overslaan en regelgeving die steeds strikter wordt. Verduurzaming staat hoog op de agenda bij veel techbedrijven. Tussen wens en praktijk zit echter nogal eens een kloof. Reden om te kijken hoe strategie en praktische uitwerking bij elkaar kunnen komen. “Onderschat niet hoeveel tijd eroverheen gaat voordat je resultaat boekt.”
Steeds meer retailers en merken zijn bezig met het verhandelen van gebruikte producten, ofwel recommerce. Van Zalando tot Decathlon en van Ikea tot Rolex. Wat zijn de motivaties, de kansen en de uitdagingen? Kan het uit? En welke kant gaat het op? “De vraag of klanten iets te verkopen hebben, wordt standaard in elke customer journey.”
Vandaag publiceert Emerce zijn eerste collectie premium artikelen. Een reeks verhalen die je up to speed brengt met ontwikkelingen in […]
Waarom houdt een betaaltechnologiebedrijf zich bezig met duurzaamheid? Hoe pakten we dat aan en hoe maten we succes?
In deze paneldiscussie staat duurzaamheid centraal. Wat zijn anno 2023 de uitdagingen en hoe kan je duurzaam groeien?
Wat is nu, nieuw en next in sustainable commerce? Organisaties zetten zich in voor duurzame modellen, maar wat doen ze precies en waarom?
Ook online advertenties zorgen voor CO2-uitstoot. Tijd om meer te letten op de ecologische voetafdruk van advertenties en op meten en compenseren.
Hoe duurzaam zijn (sport)evenementen? Er is nu een om de duurzaamheidseffecten te meten. De marathons van Chicago en Amsterdam gebruiken hem al.
De CO2-uitstoot van (digital) bureaus zelf is relatief laag, maar via klanten tikt het al gauw aan: tot ruim een kwart meer CO2-uitstoot per persoon. De roep om grote vervuilers en andere controversiële partijen niet langer te steunen of te helpen veranderen groeit. Maar hoe doe je dat? Verschillende koplopers delen hun ervaringen.
De modewereld staat voor veel uitdagingen. Hoe zorg je ervoor dat je klanten aan je bindt? Goede inrichting van de verzending helpt op meerdere vlakken.