More stories

Duurzaam adverteren is geen niche meer

Ook online advertenties zorgen voor CO2-uitstoot. Tijd om meer te letten op de ecologische voetafdruk van advertenties en op meten en compenseren.

Sustainability
Premium

Case: app certificeert duurzaamheid sport-evenementen

Hoe duurzaam zijn (sport)evenementen? Er is nu een om de duurzaamheidseffecten te meten. De marathons van Chicago en Amsterdam gebruiken hem al.

Sustainability
Premium

Bureaus, klimaat en controversie: hoe verbeter je de wereld samen met je klant?

De CO2-uitstoot van (digital) bureaus zelf is relatief laag, maar via klanten tikt het al gauw aan: tot ruim een kwart meer CO2-uitstoot per persoon. De roep om grote vervuilers en andere controversiële partijen niet langer te steunen of te helpen veranderen groeit. Maar hoe doe je dat? Verschillende koplopers delen hun ervaringen.

Marketing

Modebranche: kansen in duurzaamheid en klantenbinding met sterke verzending

De modewereld staat voor veel uitdagingen. Hoe zorg je ervoor dat je klanten aan je bindt? Goede inrichting van de verzending helpt op meerdere vlakken.

Customer Loyalty

Hoe maak je kleding duurzaam en welke rol spelen platformen hierbij?

De kledingindustrie is één van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Hoe kunnen we kleding duurzamer maken?

Sustainability
Premium

Noor Veenhoven (Impactbytes): ‘Duurzame mode vraagt om data’

De vraag naar duurzame kleding neemt toe, maar echt duurzame producten vinden blijft een uitdaging. Want wat maakt iets nu echt duurzaam? Er is een centrale database nodig, stelt Noor Veenhoven, medeoprichter van Impactbytes. “Als het niet makkelijk vindbaar is, geven mensen het op.”

E-commerce

Hoe ‘Fashion for Good’ de mode-industrie helpt te verduurzamen

Wat is ervoor nodig om de mode-industrie te laten verduurzamen? En werkt regulering via de overheid?

Sustainability

Een duurzaam verhaal: waar komt het op neer?

Wat komt er kijken bij de duurzaamheidstransitie in de Fashion-industrie?

Sustainability
Premium

Marktplaats maakt CO2-besparing van tweedehands aankoop inzichtelijk voor gebruiker

Marktplaats maakt het voor gebruikers inzichtelijk hoeveel CO2-uitstoot zij potentieel besparen met de aankoop van een tweedehands artikel op het platform.

Sustainability

Ferhat Topuz (Valyuu): ‘Circulariteit van consumentenelektronica nog in de kinderschoenen’

Valyuu is een marktplaats voor elektronica. Je koopt er bijvoorbeeld een gebruikte smartphone van een andere particulier. Investeerders toonden vertrouwen.

Start-ups

Onderzoek: welke duurzame bedrijfsmodellen spreken Nederlanders aan? 

Voor welke vormen of bedrijfsmodellen van duurzaamheid staan Nederlanders het meeste open? En wat zien ze nog niet zo zitten? Uitkomst van een onderzoek.

Sustainability

Pauline Wink van VC-fonds 4impact: ‘We willen de katalysator zijn voor een betere wereld’

4impact investeert in digitale ‘tech4good’ startups en is in korte tijd uitgegroeid tot een van de bekendste’ impact venture capital’-fondsen van Nederland.

Sustainability

Duurzaamheid: raak jij als merk de juiste snaar?

Als merk wil en moet je aan de slag met duurzaamheid. Veel merken doen dat al, maar de relevantie en geloofwaardigheid blijft soms nog achter. En hoe betrek je de consument hierbij?

Sustainability

Start-up voor kledingverhuur Masterpiece: ‘We zijn meer en meer een databedrijf’

Kledingstukken worden in Nederland gemiddeld slechts zeven keer gedragen. Lieke van Schouwenburg (Masterpiece) zoekt groeigeld om een alternatief te bieden.

Sustainability
Premium

Apple wil in VS iPhones met groene energie opladen

Apple gaat in de VS smartphones met groene energie opladen. Clean Energy Charging heeft tot doel de koolstofvoetafdruk van de iPhone te verkleinen door de oplaadtijden te optimaliseren, aldus het bedrijf.

Tech