Osudio lanceert nieuw label Darwin
Digital agency Osudio lanceert het nieuwe bedrijfsonderdeel Darwin, een netwerkorganisatie met specialisten die zich met name richten op businessvraagstukken van CEO’s en investeerders en minder de technische kant.
Digital agency Osudio lanceert het nieuwe bedrijfsonderdeel Darwin, een netwerkorganisatie met specialisten die zich met name richten op businessvraagstukken van CEO’s en investeerders en minder de technische kant.
Fullservice digital Agency Redkiwi uit Rotterdam stelt Edwin Plag en Axel Eichhorn aan als nieuwe leden van het managementteam en verdubbelt de omgeving van de directie tot vier man.
Drie jaar na de verkoop van zijn bedrijf a friend of mine aan Dept stapt directeur Marcel van der Heijden daarop om weer zelf te ondernemen.
Tech-startup Tykn heeft een investering van 1,2 miljoen euro ontvangen van Haagse IT-ondernemer Johan Mastenbroek. Dat bedrijf ontwikkelt met behulp van blockchain een zogenoemde digital identity wallet, waarmee het mogelijk wordt om identiteitsgegevens digitaal te verifiëren.
Investeerder Rocket Internet brengt zijn belang in online meubelwinkel Westwing terug tot onder de tien procent.
Recruitmentplatform Monsterboard lanceert een nieuwe app voor werkgevers: Monster Studios. Met de app kunnen recruitment- en HR-teams videovacatures opnemen, bewerken en publiceren via hun smartphone.
De tijd is rijp voor een echt alternatief voor Facebook, meent Joel Hernández Fernández, CEO en oprichter van Openbook. Hij mikt op de horden gebruikers die het platform de rug hebben toegekeerd. “Er waren tot dusverre geen serieuze opties.”
Staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken komt met maatregelen om de macht van techbedrijven als Google, Apple en Facebook in […]
De ook in Nederland bekende buurtapp Nextdoor heeft 123 miljoen dollar venture capital opgehaald bij Amerikaanse partijen. De onderneming gaat daarnaast activiteit ontwikkelen in Denemarken en Zweden.
Iets meer dan honderdduizend ondernemers, afnemers, investeerders maar ook studenten bezoeken deze dagen de alweer vierde editie van Viva Technology in Parijs. Nederlanders zie of hoor je er amper. Start-ups, corporates en techgiganten wel.
De eerste kwartaalcijfers van Pinterest zijn beleggers flink tegengevallen. Het aandeel leverde 15 procent in nadat een verlies van 41,1 miljoen dollar over het eerste kwartaal werd gemeld. Dat was overigens beter dan een jaar geleden, toen er een verlies was van 52,7 miljoen.
Baidu, de Chinese tegenhanger van Google, heeft zijn eerste verlies sinds de beursgang in 2005 geïncasseerd. Het nettoverlies bedroeg 49 miljoen dollar, terwijl een jaar geleden nog een winst van 970 miljoen werd gemaakt.
Het Japanse investeringshuis Softbank leidt een financieringsronde waarmee de toeristische boekingssite GetYourGuide 484 miljoen dollar uit de markt haalt.
Moederbedrijf Takeaway.com van Thuisbezorgd.nl verwerft een licentie van De Nederlandsche Bank om op te treden als betaalinstelling.
De investeringstak van KPN doet mee aan een investeringsronde van 14,4 miljoen euro in het Finse bedrijf Wirepas. Dat ontwikkelde een platform voor industriële toepassingen voor Internet of Things.