Is geautomatiseerde webopmaak een illusie?
Alles wordt geautomatiseerd, maar webopmaak? Het Amerikaanse The Grid meent dat het mogelijk is, met kunstmatige intelligentie en flow-based programming. Maar moeten we het serieus nemen?
Alles wordt geautomatiseerd, maar webopmaak? Het Amerikaanse The Grid meent dat het mogelijk is, met kunstmatige intelligentie en flow-based programming. Maar moeten we het serieus nemen?
Ook webontwerpen gaan ‘open source’. Platform Froont, reeds gelanceerd in 2013, is een dezer dagen officieel van start gegaan. Hier kunnen responsive ontwerpen worden gedeeld en waar nodig verbeterd.
Een nieuwe startup The Grid zet kunstmatige intelligentie in om het ontwerpproces van websites te versnellen. Het doet dit door tekst en beeld te verzamelen en te analyseren en daaromheen in drie minuten een website te bouwen.
Internetbureau Evident uit Utrecht breidt de directie uit met Ferry Meijndert, die de focus van het bureau op het B2B-segment verder zal verdiepen.
Adobe heeft een Android-versie uitgebracht van de Creative Cloud app. Die overigens nadrukkelijk het label ‘preview’ heeft meegekregen. Tegelijk zijn de apps voor iPhone en iPad uitgebreid.
Kledingmerk Lacoste steekt zijn webshops in het nieuw. De winkels zijn nu goed te gebruiken op de vaste en mobiele computers.
Internet Explorer 8, geleverd met Windows 7, blijkt nog altijd de populairste browser, en groeit zelfs in omvang. Volgens de jongste cijfers van Net Applications bedraagt het marktaandeel wereldwijd 22 procent.
De Volkskrant heeft vandaag haar nieuwe website en apps gelanceerd. Sodastudio ontwierp die voor ze. Onderstaand licht ik de nieuwe digitale propositie toe. Het design en de producten: de responsive website & apps.
Hoe bouw je een iconisch merk met storytelling en design? Als iemand uit ervaring kan spreken dan is dat Vince Voron wel. Hij werkte bij Apple, Dolby en Coca-Cola aan de producten die wij dagelijks nog steeds door onze handen laten gaan.
JouwWeb lanceert een webdienst waarmee leken een ‘professionele website’ kunnen ontwerpen. Websites worden automatisch geoptimaliseerd voor tablets en mobiele telefoons.
Warenhuis Selfridges trekt 40 miljoen pond uit voor een digitaal vijfjarenplan. De multichannelstrategie omvat een nieuwe website, een app en een click & collect-dienst.
Het Franse modehuis Hermès lanceert als eerste het concept van een online popup store. Samen met creatief bureau AKQA is een tijdelijke webwinkel LaMaisonDescarres.com opgetuigd die in 27 landen beschikbaar is.
Adobe brengt zijn Creative Cloud naar Chromebooks, te beginnen met Photoshop. Het gaat daarbij om een ‘streaming versie’, waarbij al het zware rekenwerk in de cloud plaatsvindt.
Microsofts zoekmachine Bing heeft de gebruikersomgeving voor het zoeken van afbeeldingen ‘responsive’ gemaakt, met andere woorden: geoptimaliseerd voor draagbare apparaten.
Per 1 september 2015 krijgt de opleiding Communicatiesystemen van de Hanzehogeschool Groningen een nieuwe naam: Communication and Multimedia Design. De naam sluit beter aan bij de inhoud van het vernieuwde onderwijsaanbod.