More stories

Nu.nl zet testomgeving nieuwe site online

Nu.nl heeft de testomgeving van zijn nieuwe site live gezet. Belangrijkste vernieuwing is dat de site ‘responsive’ is geworden, dus zich voor elk scherm optimaal inricht.

Marketing

Eindelijk: ook plaatjes worden responsive

Het mobiele web rukt op, maar de plaatjes die worden weergegeven zijn vaak nog bedoeld voor desktopweergave. Daar komt verandering in, via een nieuw HTML element dat nog dit jaar door Chrome en Firefox wordt ondersteund.

Marketing

Fabrique ontwerpt website Design Museum London

Na de sites van het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum, heeft het Nederlandse designbureau Fabrique nu ook de nieuwe site van Design Museum London ontworpen, ook nu weer met technische partner Q42.

Marketing

Nederlandse platform Prss naar Apple

Het Nederlandse magazineplatform Prss is overgenomen door Apple voor een niet nader genoemd bedrag. Dat heeft Apple met zoveel woorden bevestigd tegenover TechCrunch.

Marketing

Grote schermen sturen webverkeer

De grotere iPhone schermen komen geen moment te laat. Eerder deze maand concludeerde Adobe uit eigen onderzoek dat mobiel webverkeer afkomstig van kleine smartphoneschermen met 11 procent is gedaald, terwijl die van grote schermen fors is gestegen.

Marketing

‘Helft van de A/B-testen klopt niet’

“De helft van de A/B-testen klopt niet. De opzet ervan is verkeerd of de resultaten worden verkeerd geïnterpreteerd”. Ton Wesseling wil hier een einde aan maken en begint het bedrijf Testing.Agency, waarbij hij een online tool exploiteert die testen op maat maakt.

Analytics

Apple geeft iAd Producer 5.0 vrij

Apple heeft iAd Producer 5.0 vrijgegeven, waarmee zonder al te veel kennis advertenties kunnen worden vormgegeven. Nieuw is de ondersteuning van advertenties voor iTunes Radio en schermvullende banners op de iPhone.

Marketing

LECTRIC Groep koopt Mobile Pioneers

Bedrijvengroep LECTRIC verwerft specialistische mobiele expertise met de overname van Mobile Pioneers uit Den Bosch.

Mobile

Vijf redenen waarom goede websites toch falen

We analyseerden een groot aantal websites die na een voorspoedige start uiteindelijk toch mislukten. Hieruit komt een duidelijk patroon naar voren. Bijna alle gefaalde online projecten die goed van start gingen hebben één of meer van onderstaande vijf gebreken.

Marketing

‘Laadtijd websites reisbranche onder de maat’

Het merendeel van de Nederlandse websites in de reisbranche heeft een laadtijd van meer dan 1,5 seconde, zo blijkt uit onderzoek van internetbureau WebFlight. Dat is veel hoger dan de wenselijke laadtijd van 0,8 seconde.

Hosting

Webshophelpers verandert naam in Yellowlab

E-commercebureau Webshophelpers uit Utrecht verandert zijn naam in Yellowlab. De oude naam dekt de lading van het portfolio niet meer. […]

Conversie

Een op de vijf top modemerken heeft geen geoptimaliseerde mobiele site

Uit nieuw onderzoek van het Interactive Advertising Bureau blijkt dat 17 procent van de top modemerken geen geoptimaliseerde mobiele website heeft. In verband met New York Fashion Week is onderzoek gedaan onder bedrijven van de officiële lijst van Women’s Wear Daily (WWD).

Marketing

Fabrique verzorgt visuele identiteit 3Suisses

Fabrique heeft online warenhuis 3Suisses geholpen met de nieuwe visuele identiteit. Dit voorjaar besloot het bedrijf te stoppen met ‘le Big Book’, hun vuistdikke catalogus. De overgang naar pure player in de online wereld vroeg om snelheid en een multidisciplinaire aanpak.

Creative

Nieuwe website? Content First. Nu echt!

Goede webdesigners hameren al jaren op het belang van goede content voor je aan een nieuwe website begint. Maar de oude werkwijze van eerst bouwen en dan vullen blijkt hardnekkig. Met een content first aanpak voorkom je problemen en het eindresultaat is veel beter.

Contentmarketing

Responsive e-mail vormgeven voor mobiel

Vormgeven is emotie overbrengen. Bij vormgeven voor mobiel komt echter ook nog een stuk usability om de hoek kijken. Waar moet je rekening mee houden als je besluit om je e-mailtemplate responsive aan te bieden? En op welke punten verschilt het afhandelen van e-mail via een mobiele telefoon eigenlijk met het afhandelen van e-mail via de desktop?

E-mailmarketing