Nu.nl zet testomgeving nieuwe site online
Nu.nl heeft de testomgeving van zijn nieuwe site live gezet. Belangrijkste vernieuwing is dat de site ‘responsive’ is geworden, dus zich voor elk scherm optimaal inricht.
Nu.nl heeft de testomgeving van zijn nieuwe site live gezet. Belangrijkste vernieuwing is dat de site ‘responsive’ is geworden, dus zich voor elk scherm optimaal inricht.
Het mobiele web rukt op, maar de plaatjes die worden weergegeven zijn vaak nog bedoeld voor desktopweergave. Daar komt verandering in, via een nieuw HTML element dat nog dit jaar door Chrome en Firefox wordt ondersteund.
Na de sites van het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum, heeft het Nederlandse designbureau Fabrique nu ook de nieuwe site van Design Museum London ontworpen, ook nu weer met technische partner Q42.
Het Nederlandse magazineplatform Prss is overgenomen door Apple voor een niet nader genoemd bedrag. Dat heeft Apple met zoveel woorden bevestigd tegenover TechCrunch.
De grotere iPhone schermen komen geen moment te laat. Eerder deze maand concludeerde Adobe uit eigen onderzoek dat mobiel webverkeer afkomstig van kleine smartphoneschermen met 11 procent is gedaald, terwijl die van grote schermen fors is gestegen.
“De helft van de A/B-testen klopt niet. De opzet ervan is verkeerd of de resultaten worden verkeerd geïnterpreteerd”. Ton Wesseling wil hier een einde aan maken en begint het bedrijf Testing.Agency, waarbij hij een online tool exploiteert die testen op maat maakt.
Apple heeft iAd Producer 5.0 vrijgegeven, waarmee zonder al te veel kennis advertenties kunnen worden vormgegeven. Nieuw is de ondersteuning van advertenties voor iTunes Radio en schermvullende banners op de iPhone.
Bedrijvengroep LECTRIC verwerft specialistische mobiele expertise met de overname van Mobile Pioneers uit Den Bosch.
We analyseerden een groot aantal websites die na een voorspoedige start uiteindelijk toch mislukten. Hieruit komt een duidelijk patroon naar voren. Bijna alle gefaalde online projecten die goed van start gingen hebben één of meer van onderstaande vijf gebreken.
Het merendeel van de Nederlandse websites in de reisbranche heeft een laadtijd van meer dan 1,5 seconde, zo blijkt uit onderzoek van internetbureau WebFlight. Dat is veel hoger dan de wenselijke laadtijd van 0,8 seconde.
E-commercebureau Webshophelpers uit Utrecht verandert zijn naam in Yellowlab. De oude naam dekt de lading van het portfolio niet meer. […]
Uit nieuw onderzoek van het Interactive Advertising Bureau blijkt dat 17 procent van de top modemerken geen geoptimaliseerde mobiele website heeft. In verband met New York Fashion Week is onderzoek gedaan onder bedrijven van de officiële lijst van Women’s Wear Daily (WWD).
Fabrique heeft online warenhuis 3Suisses geholpen met de nieuwe visuele identiteit. Dit voorjaar besloot het bedrijf te stoppen met ‘le Big Book’, hun vuistdikke catalogus. De overgang naar pure player in de online wereld vroeg om snelheid en een multidisciplinaire aanpak.
Goede webdesigners hameren al jaren op het belang van goede content voor je aan een nieuwe website begint. Maar de oude werkwijze van eerst bouwen en dan vullen blijkt hardnekkig. Met een content first aanpak voorkom je problemen en het eindresultaat is veel beter.
Vormgeven is emotie overbrengen. Bij vormgeven voor mobiel komt echter ook nog een stuk usability om de hoek kijken. Waar moet je rekening mee houden als je besluit om je e-mailtemplate responsive aan te bieden? En op welke punten verschilt het afhandelen van e-mail via een mobiele telefoon eigenlijk met het afhandelen van e-mail via de desktop?