More stories

Apple geeft iAd Producer 5.0 vrij

Apple heeft iAd Producer 5.0 vrijgegeven, waarmee zonder al te veel kennis advertenties kunnen worden vormgegeven. Nieuw is de ondersteuning van advertenties voor iTunes Radio en schermvullende banners op de iPhone.

Marketing

LECTRIC Groep koopt Mobile Pioneers

Bedrijvengroep LECTRIC verwerft specialistische mobiele expertise met de overname van Mobile Pioneers uit Den Bosch.

Mobile

Vijf redenen waarom goede websites toch falen

We analyseerden een groot aantal websites die na een voorspoedige start uiteindelijk toch mislukten. Hieruit komt een duidelijk patroon naar voren. Bijna alle gefaalde online projecten die goed van start gingen hebben één of meer van onderstaande vijf gebreken.

Marketing

‘Laadtijd websites reisbranche onder de maat’

Het merendeel van de Nederlandse websites in de reisbranche heeft een laadtijd van meer dan 1,5 seconde, zo blijkt uit onderzoek van internetbureau WebFlight. Dat is veel hoger dan de wenselijke laadtijd van 0,8 seconde.

Hosting

Webshophelpers verandert naam in Yellowlab

E-commercebureau Webshophelpers uit Utrecht verandert zijn naam in Yellowlab. De oude naam dekt de lading van het portfolio niet meer. […]

Conversie

Een op de vijf top modemerken heeft geen geoptimaliseerde mobiele site

Uit nieuw onderzoek van het Interactive Advertising Bureau blijkt dat 17 procent van de top modemerken geen geoptimaliseerde mobiele website heeft. In verband met New York Fashion Week is onderzoek gedaan onder bedrijven van de officiële lijst van Women’s Wear Daily (WWD).

Marketing

Fabrique verzorgt visuele identiteit 3Suisses

Fabrique heeft online warenhuis 3Suisses geholpen met de nieuwe visuele identiteit. Dit voorjaar besloot het bedrijf te stoppen met ‘le Big Book’, hun vuistdikke catalogus. De overgang naar pure player in de online wereld vroeg om snelheid en een multidisciplinaire aanpak.

Creative

Nieuwe website? Content First. Nu echt!

Goede webdesigners hameren al jaren op het belang van goede content voor je aan een nieuwe website begint. Maar de oude werkwijze van eerst bouwen en dan vullen blijkt hardnekkig. Met een content first aanpak voorkom je problemen en het eindresultaat is veel beter.

Contentmarketing

Responsive e-mail vormgeven voor mobiel

Vormgeven is emotie overbrengen. Bij vormgeven voor mobiel komt echter ook nog een stuk usability om de hoek kijken. Waar moet je rekening mee houden als je besluit om je e-mailtemplate responsive aan te bieden? En op welke punten verschilt het afhandelen van e-mail via een mobiele telefoon eigenlijk met het afhandelen van e-mail via de desktop?

E-mailmarketing

‘Een Tinder voor marketeers’

Een app om binnen een minuut de vijf passendste reclamebureaus te vinden voor de opdracht. Dat is wat Pitcher belooft te doen met Amsterdamse bureaus. “Een Tinder voor marketeers.”

Marketing

‘Fleurop.nl beste site van Nederland’

Fleurop.nl is de nummer 1 in de WUA! Top 100 van 2014. Dit resultaat is de optelsom van de consumentonderzoeken van afgelopen jaar door bureau WUA! Vrijbuiter.nl is de nummer twee, Kwik-fit.nl de nummer drie.

Marketing

Microsoft steekt portaal MSN in het nieuw

Microsoft staat op het punt om internationaal zijn portaalsite MSN met een nieuwe layout te herlanceren. Adverteerders zouden er alleen betalen voor reclames die zichtbaar in beeld zijn.

Marketing

E-mailcontent moet 600px breed zijn… Toch?

Is er een maximale breedte voor een e-mailcontent? Vanuit het verleden is de adviesbreedte altijd 600px geweest. Tegenwoordig zijn schermresoluties over het algemeen hoger dan ‘in het verleden’. Betekent dit automatisch dat daarom ook de e-mailcontent breder gemaakt kan worden? Mijn advies is en blijft wat mij betreft, gewoon 600px. Waarom? In deze blogpost vertel ik het en geef je graag een aantal argumenten om over na te denken.

E-mailmarketing

Momkai wint drie Red Dot Design Awards voor De Correspondent

Ontwerpbureau Momkai heeft drie internationale prijzen gewonnen bij de Red Dot Design Awards. Alle prijzen waren voor het online journalistieke platform De Correspondent, waarvan Momkai medeoprichter is. Het creatief bureau ontving voor het interface design van De Correspondent een Best of the Best Award, de hoogst haalbare onderscheiding in de wedstrijd.

Web-design

Playboy.com voortaan ‘Facebook-vriendelijk’

Playboy.com maakt zijn website sinds maandag meer Facebook-vriendelijk. Zestig procent van het bezoekersverkeer komt van sociale media. De uitgever heeft alleen al 15,6 miljoen Facebookvolgers, 820.000 Twitterfans, 1 miljoen YouTube abonnees en nog eens 1,4 miljoen Instagramvolgers.

Media