Floris Ketel naar directie eFocus
De strategisch directeur van Mirabeau, Floris Ketel, verlaat het bedrijf na een betrekking van elf jaar. Hij wordt creatief directeur bij eFocus uit Utrecht.
De strategisch directeur van Mirabeau, Floris Ketel, verlaat het bedrijf na een betrekking van elf jaar. Hij wordt creatief directeur bij eFocus uit Utrecht.
Het Tilburgse internetbureau Freshheads heeft de site voor nieuwsplatform DutchCowboys.nl vernieuwd en daarvoor een eigen content management systeem ontwikkeld.
Webontwerp maakt een snelle ontwikkeling door, met als belangrijkste trends responsive design, minder tekst en veel meer scrollen. Dat hebben we natuurlijk vooral te danken aan het feit dat browsers zich om de zoveel maand vernieuwen (met name Chrome, Firefox). Het team van WhoIsHostingThis? zette de belangrijkste trends op een rij.
Google maakt haast met zijn nieuwe Material Design. Zo werd vorige week al het uiterlijk van de Play Store voor Android aangepast, maar ook de Chromebrowser voor Android krijgt een nieuw jasje toegemeten.
Digital agency Redhotminute neemt internetbureau idreams over. Met de uitbreiding naar de in totaal ruim 100 medewerkers behoort het bedrijf daarmee tot de grotere online bureaus van Nederland.
Ronnie Besseling wordt per 1 september digital design director bij Dawn. Nu werkt hij nog voor Fabrique.
De KNSB gaat samen met Tam Tam haar platform Schaatsen.nl verder ontwikkelen. Gestart wordt met een redesign van de huidige Schaatsen.nl website en (nieuws) app. Daarnaast ligt de focus op het lanceren van een interactieve module voor het natuurijsseizoen van de komende winter.
De Chromebrowser van Google geeft lettertypen voortaan scherper weer op Windows, in elk geval vanaf Vista. Chrome 37 bèta ondersteunt DirectWrite API, die lettertypen verbetert op moderne schermen.
Mozilla heeft een nieuwe versie ontwikkeld van zijn JPEG-compressietool mozjpeg, waarmee grafische bestanden voor websites met 5 procent in omvang kunnen worden teruggebracht.
Webdesign wordt steeds levendiger. Letterlijk, dankzij mogelijkheden die HTML5 en CSS3 bieden in combinatie met snellere apparaten, grotere smartphone-schermen en snelle internetverbindingen. Chris Lake, directeur content bij Econsultancy, inventariseerde een aantal desigtrends (of zijn het modegrillen?).
Het Amerikaanse bedrijf Adtile wil mobiele advertenties levendiger maken door het gebruik van sensorinformatie die smartphones verschaffen, zoals van GPS, gyroscoop en bewegingssensoren.
Google gaat voortaan in zijn zoekresultaten vermelden of een site gebruik maakt van Flash. Met name iOS gebruikers weten dan dat ze beter niet op die verwijzingen kunnen drukken.
De Google Play Store krijgt in de nabije toekomst de look en feel van de nieuwe Android L. De typografie, moderne kleuren en platte iconen komen overeen met het zogenoemde Material Design van de aanstaande Android.
Je stopt vreselijk veel energie in je content in de overtuiging dat iedereen ervan onder de indruk zal zijn, en toch gebeurt er niks. Waar kan dat aan liggen? Een van de redenen kan gebrek aan emotie. Content moet nieuwsgierig maken, je aan het lachen kunnen brengen, of je doen verbazen. Kijk wel uit, want negatieve content werkt averechts.
Strategisch directeur Ruurd Priester verlaat binnenkort internetbureau DigitasLBi. Hij betrekt een functie bij de Hogeschool van Amsterdam.