More stories

Thomas Cook maakt sites mobielvriendelijk

Reisorganisatie Thomas Cook heeft zijn sites mobielvriendelijk gemaakt. Uit eigen onderzoek bleek dat sinds begin dit jaar ruim 70 procent van zijn klanten de nieuwsbrieven met informatie over vakanties van Neckermann en Vrijuit op een mobiel apparaat (tablet of smartphone) opent. Dit terwijl dit in 2013 nog voor 75 procent werd gedaan op een desktop.

Marketing

Brandnew lanceert nieuwe retail designpropositie

Het Nederlandse bedrijf Brandnew heeft haar activiteiten op het gebied van Identity & Packaging design uitgebreid met retail design. Daartoe is een nieuw team aangetrokken bestaande uit Hans Rietveld (Creative) en Leontine de Groot (Strategy).

Marketing

Apples Photos for OSX voor prosumers

Apple gaat zijn twee bestaande foto-oplossingen iPhoto en Aperture vervangen door Photos for OSX. Volgens AppleInsider wordt het een zogenoemde prosumeroplossing met zowel functies voor professionals als consumenten.

Web-design

Waalse bedrijven laks met responsive design

Waalse bedrijven lopen erg achter met het mobiel maken van hun websites. Dat blijkt uit de ICT-Barometer 2014 van het Agence wallonne des télécommunications (AWT). Slechts 3 procent heeft zijn website aangepast voor tablets en smartphones.

Mobile

Interface ontwerper Bas Ording (Apple) zoekt nieuwe uitdaging

Voormalig Apple ontwerper Bas Ording, de man achter de scroll- en stuitereffecten op de iPhone, is bij het Amerikaanse bedrijf vertrokken vanwege de vele rechtszaken waarvoor hij werd opgeroepen. Dat vertelde hij zojuist op het Mediapark Jaarcongres. De Nederlander werkte 15 jaar voor Apple.

Mobile

Passie doorslaggevende factor bij het aannemen van een creatief

Passie is de doorslaggevende factor bij het aannemen van een creatief, zowel bij het beoordelen op persoonlijkheid als bij de beoordeling van het portfolio en CV. Dit is de uitkomst van een onderzoek van Aquent, intermediair voor creatieve, marketing- en digitale specialisten.

Creative

Google pakt uit met Android Auto en TV, Android krijgt ‘diepte’

Google toonde vanavond op zijn ontwikkelaarsconferentie de nieuwste versie van Android. Die lijkt is geen enkel opzicht meer op de huidige variant. Tegelijk werden Android Auto en TV aangekondigd.

Mobile

Design richtlijnen voor ‘context-awareness’

De laatste tijd is er mede door de opkomst van verschillende wearables, beacons en nieuwe smartphone features een buzz ontstaan rondom context-awareness. Maar wat is context-awareness eigenlijk en hoe kunnen ontwerpers het succesvol toepassen?

Innovatie

Adobe vernieuwt Creative Cloud

Adobe heeft zijn Creative Cloud, oftewel zijn verzameling creatieve toepassingen, in een nieuw jasje gestoken. Vijftien desktop applicaties zijn vernieuwd en aangevuld met nieuw ontwikkelgereedschap.

Creative

Adobe Digital Publishing Suite nu geschikt voor CRM

Het Adobe Digital Publishing Suite (DPS) sluit voortaan beter aan op CRM-platformen, zoals die van Salesforce. Dat maakte het Amerikaanse bedrijf gisteren bekend.

Marketing automation

Vijf tips voor de ideale infographic

Infographics worden steeds belangrijker voor content marketing, zo blijkt uit cijfers van Hubspot. Steeds meer gebruikers zoeken via Google naar infographics omdat visuele uitleg beter werkt dan alleen tekst. Wat zijn de voorwaarden voor een goede infographic?

Contentmarketing

Microsoft toont ontwikkelaars nieuwe Internet Explorer

Microsoft heeft een nieuwe versie van Internet Explorer uitgebracht voor ontwikkelaars. Het bladerprogramma wordt tegelijk met een nieuw ontwikkelplatform gelanceerd.

Tech

Chunking: bedien meerdere doelgroepen met één boodschap

Hoeveel petten heeft jouw homepage op? Veel thuispagina’s bieden ruimte aan elke denkbare doelgroep van een organisatie. De keuzestress die dit oplevert is voor velen een afhaakmoment. Eerder schreef ik al een post over hoe je de hiërarchie van je homepage kunt bepalen. Deze week behandel ik een techniek om meerdere doelgroepen met één boodschap aan te spreken: chunking.

Web-design

Apps inspireren opmaak sites: do’s en don’ts

Het uiterlijk van veel websites gaat steeds meer op apps lijken. Dat constateert Himanshu Sareen van Icreon Tech bij iMedia Connection. ‘De websites van yesteryear verdwijnen in hoog tempo uit het zicht’.

Web-design

Chrome laadt plaatjes nog sneller

Chrome heeft een nieuwe versie van zijn WebP-software in zijn populaire Chromebrowser gebouwd, waardoor afbeeldingen nog sneller laden. Niet onbelangrijk: het scheelt Google alleen al terabytes aan downloads per dag.

Web-design