-

Barend Raaff (Harver) ‘Sollicitanten hebben niet altijd het juiste beeld van de organisatie’

Hij werkt voor bedrijven als Netflix, Heineken en Booking.com. Met veertien miljoen euro groeigeld in de oorlogskas is hij klaar om Amerika te veroveren. Remy Ludo Gieling gaat in gesprek met Barend Raaff, oprichter van Harver.

‘Ik heb met mijn vorige bedrijf veel samengewerkt met Randstad, waardoor ik inzicht kreeg in hoe recruitment werkt. Ook werkte ik voor een assessment-bureau, hierdoor kon ik al wat puzzelstukjes bij elkaar leggen. Met tien mensen zijn we deze wereld ingedoken met de vraag: Wat gaat er nu fout?. Allereerst hebben sollicitanten niet altijd het juiste beeld van de organisatie. Ten tweede worden besluiten genomen op basis van data die niet voorspellend is voor succes. Iedereen heeft een universitaire studie gedaan en er iets naast gedaan. Ten derde: de leercirkel bestaat niet. Hoe gaat het met de medewerker nadat hij twee jaar in dienst is. Is hij gelukkig? Hoe doet hij zijn werk? Kunnen we dat terugplotten op de oorspronkelijke hiring decision? Business en recruitment zijn aparte eilanden waardoor deze leercirkel niet bestaat. Deze drie elementen hebben wij met Harver opgelost.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond