-

Roos van Vugt: ‘Veel bedrijven zitten met social nog in zendmodus’

Kijk niet alleen vooruit maar ook achteruit. Dat is de boodschap die Roos van Vugt, oprichter Merkwerker, graag meegeeft aan social media managers. “Veel bedrijven zien dat social niet goed gaat. Ze drukken op het social media knopje en er komt niks uit. Ze zitten allemaal nog in de zendmodus.”

“Social is geen reclame, maar praten en er echt zijn voor de ander. Helpen en luisteren. Alleen advertising werkt niet op social”, legt Van Vugt uit. “Het gaat om binden, boeien en de verbintenis blijven houden. Het werkt net als bij netwerken.”

Hoe kom je uit die zendmodus? “Ga kijken wat je hebt gedaan en wat er daadwerkelijk verschil heeft gemaakt voor je merk. Wat heeft echte waarde toegevoegd? Die learnings ga je vervolgens verder uitbouwen. Hou je plan klein – niet meer dan twee A4’tjes – en ga het gewoon doen. Laat je mensen converseren en faciliteer ze daarbij.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond