-

Center Parcs scoort met Enzo Knol

Hoe overtuig je tieners ervan dat Center Parcs heel cool is? Door vlogger Enzo Knol de boodschap over te laten brengen, vertelt Judith Franse tijdens The Social Conference 2017.

“We hebben door de ogen van Enzo Knol laten zien wat je allemaal bij ons kunt doen, van de hang-outs tot en met de zipwire, maar ook de cottages en het zwembad,” zegt Franse. “Hij heeft samen met zijn broertje Milan in beeld gebracht wat we verwachten dat tieners bij ons doen: rondhangen en plezier maken. Erg leuk om te zien en het heeft heel goed gewerkt. De belangrijkste doelstelling was het imago van Center Parcs verbeteren. Vooraf gaven de tieners ons het rapportcijfer 6,1 als antwoord op de vraag: hoe cool is Center Parcs? Na afloop was dat een 7,3. Een forse verbetering, die ik niet had verwacht. Maar ik had eerlijk gezegd ook niet gedacht dat we zo laag zouden scoren voorafgaand aan de campagne.”

De vlogs van Knol werden in allerlei kanalen ingezet, maar worden nu niet meer gebruikt. Franse merkt dat het effect aan het wegebben is. Center Parcs onderzoekt daarom de vervolgstappen. “We kijken wat we op de lange termijn met influencers gaan doen, ook voor de belangrijke doelgroep families met kinderen. Tieners zijn leuk, maar uiteindelijk zijn het natuurlijk de ouders die de boekingen moeten maken. Influencers zijn ook heel belangrijk voor de doelgroep moeders met een baby. Zij zijn altijd heel erg op zoek naar informatie en volgen veel influencers.”

Daarbij gaat Franses voorkeur ondanks het succes van Knol eerder uit naar micro-influencers dan naar grote vloggers. “We zien dat dat goed werkt en we worden zelf ook heel veel benaderd door micro-influencers die met ons willen werken.”

Haar belangrijkste tip: “Kies er eentje die bij je merk past, die zelf al enthousiast is over je merk en product. Dan gaat het eigenlijk vanzelf.”

Dit bericht is 274 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond