-

Hoe DHL Parcel 20 procent marktaandeel pakte in B2C

DHL Parcel breidde hun traditionele B2B-kanaal uit met SelektVracht voor de B2C-markt. Branko Schuurman van DHL Parcel vertelt hoe ze een marktaandeel van 20 procent in de B2C e-commerce markt hebben veroverd: “We hebben de B2B-aanpak vertaald naar online, wat meer bij deze tijd past. Daarnaast een grote kwaliteitsslag met meer diensten en services.”

Was de kwaliteitsslag nodig? “De medewerkers dragen nu gele jasjes, zijn getraind en rijden in een gele auto. Het aantal klachten gaat naar beneden, en we spreken nieuwe klanten aan. We bieden keuzevrijheid door een uitbreiding in het aantal diensten en services. Voor andere marktsegmenten bieden we andere diensten, met ook hogere marges”, legt Schuurman uit. “B2C en B2B komen steeds dichter bij elkaar, vooral in het klein zakelijk segment, zoals bijvoorbeeld een webshop. Daar zien we zeker kansen.”

En drones? “Ja, ook wij hebben ze vliegen, in Duitsland. Daar zien we kansen voor in bepaalde niches.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond