-

Hoe Sneaker District groot werd op Facebook

Sneaker District is een webshop en sneaker winkel in het centrum van Amsterdam dat verscheept over alle oceanen. In drie jaar tijd heeft Sneaker District bijna een half miljoen likes op Facebook opgebouwd: “We doen alles zelf. Een social media bureau kan Facebook niet doen zoals wij dat doen.” Eigenaar Rutger van Schaik vertelt over hun succes op Facebook.

“Mensen in de winkel zeiden elke keer: als ik bij je kom dan zijn die schoenen al weer op. Kun je me niet even bellen? Of een e-mailtje sturen?”, schetst van Schaik. “We verwezen mensen naar onze Facebookpagina. We zeiden: als je ons liked op Facebook, dan posten we daar foto’s op, dan kun je precies zien wat we hebben en wanneer het binnen is. Sommige schoenen worden namelijk beperkt gemaakt. Soms gebeurde het dat een half uur later mensen al in de winkel stonden met de vraag: heb je ‘m nog?”

Klein begonnen

Daarna begonnen ze voorzichtig met promoties op Facebook en advertorials: “We zijn heel klein begonnen met heel weinig geld. Een foto erop zetten, een paar knoppen indrukken, je audiences samenstellen, je bereik, welke regio… we ontdekten dat het werkte en toen zijn we het gaan opvoeren. In eerste instantie richten we ons op Amsterdam. Toen de webshop online kwam, zijn we dat gaan uitbreiden. We zitten nu veel in Engeland, ondanks de concurrentie daar.”

Hou het leuk

“Facebook zullen we nooit uitbesteden. Een social media bureau werkt volgens meegegeven guidelines. De liefde en passie die wij hebben, willen we in alles wat we doen erin houden,” legt van Schaik uit. De laatste tip die van Schaik geeft: “Waarom liken 7,5 miljoen mensen Heineken? Omdat ze dingen posten die mensen leuk vinden. Heb je dat op orde, dan werkt Facebook goed voor je.”

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond