My Jewellery wil shop-in-shops ontwikkelen

My Jewellery is een online sieraden- en kledingplatform dat zes jaar geleden vanuit liefhebberij werd gestart door Sharon Hilgers. Inmiddels telt het bedrijf meer dan honderd medewerkers. Het managen van de groei is de grootste uitdaging, vertelt Hilgers tijdens eFashion.

My Jewellery, de naam zegt het al, ontstond als een Facebook-pagina waarop Sharon Hilgers sieraden liet zien die ze zelf had ontworpen. Daar kwam een webshop bij, waarna het assortiment werd uitgebreid van alleen sieraden naar accessoires en kleding. “Het begin was eigenlijk heel makkelijk omdat het gewoon vanuit een passie ontstond,” zegt Hilgers. “Het was ook geen bedrijf te noemen, ik deed het gewoon als hobby erbij. Ik denk dat het moeilijk werd toen het serieus werd en de eerste medewerkers aangenomen werden en de groei er eigenlijk in zat. We hebben meer dan honderd medewerkers. Inmiddels is het dus een groot bedrijf geworden.”

“We hebben 175.000 Facebook-likes en 75.000 Instagram-volgers,” vult general manager Marieke van Helvoirt aan. “Daar hebben we heel hard aan gewerkt. We zijn een social-minded bedrijf. Daar zijn we begonnen en nog steeds is dat een van onze belangrijkste kanalen als het om bezoekers gaat.”

Bij de interactie met de bezoekers staat het verhaal van My Jewellery centraal, aldus Van Helvoirt. “Of het nu gaat over het openen van een winkel of we hebben een klein record behaald op kantoor of er is een nieuwe medewerker – we proberen onze community bij het hele verhaal te betrekken.”

Tweeënnegentig procent van de webshopbezoekers kent My Jewellery door social media, zegt Hilgers. Dat is en blijft het belangrijkste verkoopkanaal. De winkels zijn ondersteunend daaraan. “Die winkels zijn geopend met het doel om mensen uiteindelijk weer op onze website terug te krijgen. Het is dus niet echt de bedoeling dat wij klanten werven in de winkelstraat maar dat wij laten zien dat we er zijn en dat we ze vervolgens via onze online kanalen opnieuw kunnen inspireren.”

Nieuwe kanalen aanboren

Wel is het zo dat op een gegeven moment de rek uit de traffic die afkomstig is van de social media-kanalen zal zijn. “We vissen wel elke keer in hetzelfde vijvertje. Niet iedereen zit misschien online of volgt My Jewellery. Kanalen als Google Adwords, retargeting en nieuwsbrieven worden daarom steeds belangrijker voor ons.”

Op de korte termijn willen Hilgers en Van Helvoirt de nieuwe medewerkers autonoom maken. “We hebben net een groeispurt gehad qua personeel. Intern is er van alles veranderd. Het heeft hoge prioriteit dat de nieuwe medewerkers zelfstandig kunnen werken en wij door kunnen met andere strategische beslissingen en kijken waar My Jewellery verder naartoe moet.”

Voor Hilgers heeft de samenwerking met partner stores prioriteit. “Dat zijn multi-brand winkels waar My Jewellery als merk wordt gepresenteerd. We willen daar meer een totaalbeleving creëren. In plaats van een kleine display met armbandjes bij de kassa willen we volledige shop-in-shops gaan ontwikkelen. Verder hebben we in twee jaar vier winkels geopend. Die trend hopen we door te kunnen zetten. En we willen natuurlijk ook uitbreiden qua producten en steeds weer de juiste producten op het juiste moment te brengen en daarin voor te lopen op alles. Mijn droom voor over vijf jaar is dat My Jewellery een internationaal gevestigde naam wordt en dat we zichtbaar zijn in de grote steden van Europa. Ik denk echt dat het mogelijk is en dat we nu een goede fundering aan het leggen zijn om volgende stappen te zetten.”

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug