-

Patrick Coopmans over omnichannel vergelijken met Vergelijk.nl

Vergelijk.nl werkt aan omnichannel vergelijken: het koppelen van fysieke winkelstraat aan het online vergelijkingsplatform. Manager B2B Patrick Coopmans vertelt: “Zo krijgt de consument daadwerkelijk alle winkels te zien. De uitdaging momenteel voor retailers is om exact te weten wat er beschikbaar is.”

“Wij informeren onze bezoekers over wat de retailer in huis heeft. Vervolgens is het aan de retailer om die verwachtingen ook waar te maken. Realtime beschikbaarheid is geen vereiste. Heeft een winkelier een product in zijn assortiment, dan sturen we de consument door. We geven al wel een voorraadindicatie op basis van het type product. Een speciaal model Miele bijvoorbeeld, daar zal een retailer er geen twintig van hebben staan”, licht Coopmans toe.

“Er doen nu 1300 winkels mee met zes miljoen ‘offline ‘ producten, en dat geeft in de grote steden al een goede dekking in de categorieën waar wij goed in zijn, zoals consumentenelektronica. Maar we willen niet alleen de bekende namen, maar ook een Jansen witgoed in Weert moet meedoen bijvoorbeeld, want die is bekend in zijn omgeving.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond