-

Patrick Stal (Uber): ‘Wij gebruiken digitale technologie, maar organiseren ook de fysieke wereld’

Uber, een merk waar veel over wordt gepraat, maar dat zelf weinig meepraat. Hoofd marketing Patrick Stal geeft ons een kijkje in de wereld van het internationale merk. Wat zijn de ontwikkelingen en ambities van de organisatie? En hoe kijkt hij met een marketingbril naar het merk?

Bij 7 Ditches: ‘Uber heeft vooral een sterk product gemaakt, terwijl er de afgelopen jaren eigenlijk nooit over marketing werd nagedacht. Dat is interessant in het kader van startups en scale-ups: je kunt een heel goed product hebben, maar je moet altijd nadenken over hoe je dat op langere termijn gaat opbouwen. Voor mijzelf begon de reis hier vooral met de ambitie om marketing bij de organisatie te laten landen. Marketing als discipline was binnen Uber nog onontdekt. Ik vind het belangrijk dat mensen begrijpen wat wij proberen te doen en hoe we dat doen. De medewerkers zijn erg missie-gedreven en er gebeuren veel boeiende dingen binnen de organisatie die voor de buitenwereld onbekend zijn. Daar kon ik wel wat mee toen ik anderhalf jaar geleden startte.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond