-

‘Social media bestaan niet’

Berndt de Wit, International Marketing Manager Garcia Jeans, vertelt in een interview met Gijs Vroom dat het tijd wordt om het woord ‘social’ weg te laten in social media, en de verschillende kanalen te zien voor wat ze zijn: kanalen voor online marketing. Uiteraard zonder de toegevoegde waarde van het sociale aspect van deze nieuwe kanalen te onderschatten.

Marketingbudgetten zouden voor meer dan de helft moeten worden ingezet op online media, omdat daar je consumenten zitten. Daarnaast is het belang van retailcommunicatie en van events niet te onderschatten. De rol van print is wat hem betreft bijna uitgespeeld.

Bekijk ook zijn presentatie via slideshare.

Deel dit bericht

1 Reactie

Richard Bordes

Deze meneer zit er behoorlijk naast. Hij vergeet dat mensen op sociale media om contact hebben met elkaar, niet om met elkaar merken te liken. Sociale media is geen reclame kanaal dat bedacht is voor merken en bedrijven en dat gekocht kan worden. Als bedrijf ben je een indringer in het online leven van je klanten. Gedraag je dan ook niet als adverteerder maar als een “Social” mens. De consumenten bepalen daarbij of jij geloofwaardig en kredietwaardig ben. Dat kan je alleen maar sturen, maar zeker niet opleggen.
Je Merk is wat consumenten over jou zeggen als jij er niet bij bent.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond