-

Tikkie deze zomer met fast checkout online verkoop

Tikkie brengt deze zomer een ‘fast checkout’ op de markt. Daarmee kunnen bedrijven de betaaloplossing gebruiken om producten te verkopen, zo vertelt Hardy Schuerhoff op E-commerce Live!.

Na onder meer Transavia, KLM en Spar zullen waarschijnlijk ook andere bedrijven Tikkie omarmen. De fast checkout die deze zomer wordt uitgerold en door bedrijven is te integreren zorgt ervoor dat consumenten niet meer hoeven in te loggen. Ook het achterlaten van gegevens bij een e-commercebedrijf behoort dan tot het verleden. “Een aankoop is dan letterlijk in een aantal seconden te doen”, vertelt Schuerhoff. “Ook bij een webshop waar klanten nooit eerder zijn geweest.”

De toepassing is overigens in meer omgevingen te gebruiken dan alleen die van een webwinkel. Het kan net zo goed een QR-code zijn in een tijdschrift of een linkje in een e-mail. Anders dan bij veel andere oplossingen wordt de betaling losgetrokken van de e-commerce flow. “De betaling is op veel meer punten in de journey aan te bieden.”

Met inmiddels meer dan drie miljoen gebruikers bedient Tikkie een flink deel van de Nederlandse consumenten. Ook in Duitsland is men inmiddels live. Het doel is om voor een versmelting te zorgen tussen bedrijven en consumenten. Wat begon als een oplossing voor het onderlinge (p2p) betalen, is uitgegroeid tot een fundament, vertelt Schuerhoff. “We kunnen doorbouwen richting bedrijven en aan andere proposities denken.”

Dit bericht is 8 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond