Download

Download
0
1.5k
Channel: B2B online

De acht redenen waarom e-commerce essentieel is binnen B2B

Webshops zijn bezig aan een opmars binnen B2B. Toch zijn er nog veel organisaties die zich afvragen of een webshop daadwerkelijk nodig is in een B2B-markt. Het antwoord hierop is: ja. Steeds meer B2B-bedrijven zien kansen in het verkopen van hun producten en diensten via een B2B-webshop. Merel Roest (ISM Company) is van mening dat e-commerce een vast onderdeel moet zijn van je B2B-bedrijfsstrategie.

Hoe wordt je succesvol in B2B e-commerce?

Op deze vraag is geen simpel antwoord te geven omdat dit afhangt van veel factoren. Deze whitepaper beschrijft handvatten en praktische tips om een vliegende start te maken met B2B e-commerce of om je huidige B2B-webshop te optimaliseren. De whitepaper gaat in op:

  • De acht redenen waarom e-commerce essentieel is binnen B2B.
  • De twaalf belangrijkste functionaliteiten van een B2B Commerce platform.
  • Welke valkuilen je beter kunt vermijden in B2B Commerce.
De acht redenen waarom e-commerce essentieel is binnen B2B

Waarom is e-commerce zo belangrijk in B2B? In de whitepaper worden de acht voornaamste redenen beschrijven waarom e-commerce essentieel is binnen B2B:

  1. Zakelijke kopers zijn ook consumenten
  2. Een betere online vindbaarheid zorgt voor meer omzet
  3. Betere zichtbaarheid zorgt voor leadgeneratie
  4. Het maakt je e-commerce processen efficiënter
  5. Een webshop zorgt voor foutloze orderverwerking
  6. Je producten/diensten zijn 24/7 beschikbaar
  7. Naamsbekendheid vergroten (direct-to-consumer)
  8. Marges vergroten door minder schakels in de keten
De twaalf belangrijkste functionaliteiten van een B2B Commerce platform

Nu je weet waarom e-commerce essentieel is binnen B2B is het tijd om de diepte in te duiken. Het is tijd om na te denken over welke functionaliteiten je B2B-webshop nodig heeft om succesvol te zijn. In de whitepaper worden twaalf functionaliteiten beschreven. Enkele voorbeelden zijn:

  • Gedetailleerde productdetailpagina
  • Klantspecifieke korting en producten
  • Geavanceerde zoek- en filterfunctionaliteit
  • Up- en crossellen van gerelateerde producten
  • Eenvoudig en snel herhaalbestellingen plaatsen
Vermijd deze valkuilen binnen B2B e-commerce

Voor veel B2B-organisaties is het overgaan naar e-commerce een flinke uitdaging. Door een gebrek aan onderzoek beginnen bedrijven slecht voorbereid aan hun B2B Commerce avontuur. Om goed beslagen ten ijs te komen worden in de whitepaper de vijf meest voorkomende valkuilen beschreven:

  1. Geen duidelijk requirementsdocument
  2. De inspanning van de organisatie wordt onderschat
  3. Niet het juiste platform wordt geselecteerd
  4. Slechte gebruikerservaring (UX)
  5. Geen rekening houden met terugkerende kosten

Redactie