Download

Download
0
7.3k
Channel: B2B online

Waarom slimme bedrijven toonaangevend zijn met een Digital Experience Platform (DXP)

De dreiging van digitale disruptie raakt een groter aantal bedrijven dan ooit tevoren. Sinds 2000 is meer dan de helft van de Fortune 500-bedrijven failliet gegaan, overgenomen of anderszins opgehouden te bestaan. Met digitale disruptie die de val van deze oude ondernemingen versnelt, is volgens Capgemini de boodschap duidelijk: elke organisatie moet technologie gebruiken om hun branche te verstoren voordat iemand anders dat doet.

Een optimale customer experience is een kritische succesfactor voor digitale disruptie. Bedrijven in alle sectoren maken gebruik van digitale tools en technologie om betere digitale ervaringen te creëren die de betrokkenheid van gebruikers verbeteren, de operationele efficiëntie verhogen en kritieke processen stroomlijnen. Een Digital Experience Platform (DXP) kan je hierbij helpen.

De belangrijkste uitdagingen voor het creëren van een modern DXP

Deze whitepaper gaat in op de noodzaak van een Digital Experience Platform (DXP) voor bedrijven en biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen of optimaliseren van je eigen DXP. De whitepaper gaat in op:

  • De tastbare resultaten van digitale klantervaringen.
  • De belangrijkste uitdagingen voor het creëren van een modern DXP.
  • Waarom een CMS het centrale middelpunt moet zijn van je DXP.
De ideale digitale ervaring draait om zelfredzaamheid

Moderne consumenten verwachten dat elke organisatie proactieve service, gepersonaliseerde interacties en connected experiences kan bieden over alle digitale touchpoints. Google en Apple hebben dit heel goed begrepen. Deze innovators veranderen continu de definitie van de manier waarop mensen omgaan met merken in de moderne digitale wereld omgaan. De ideale digitale ervaring in de verbonden wereld van vandaag draait om het zelfbedieningsmodel, dat gebruikers de tools biedt die nodig zijn om hun eigen vragen proactief te beantwoorden en hun eigen problemen op te lossen. Lees in deze whitepaper hoe je het zelfbedieningsmodel kunt toepassen in de hele customer journey.

Digitale touchpoints raken veel meer dan je klanten alleen

Het bieden van een optimale ervaring aan je eindklanten alleen is niet genoeg. De realiteit is echter dat digitale touchpoints veel meer raken dan alleen je klanten. Digitale ervaringen zijn ook belangrijk voor je werknemers en partners. Zij hebben vergelijkbare verwachtingen als klanten. Lees in de whitepaper hoe je medewerkers en partners een optimale digitale ervaring kunt bieden.

De opkomst van Digitale Experience Platforms (DXP)

Het bereiken van digital excellence is niet eenvoudig. Het digitale landschap verandert snel – nieuwe tools, technologieën en touchpoints worden regelmatig geïntroduceerd. Hoewel dit nieuwe kansen vanuit een gebruikersperspectief biedt, vereist het creëren en leveren van deze complexe en geavanceerde digitale ervaringen dat bedrijven hun benadering op technisch vlak heroverwegen. De whitepaper beschrijft de vijf belangrijkste uitdagingen:

  1. Meerdere sites beheren en de noodzaak om dit op schaal te doen.
  2. Content distribueren over alle digitale touchpoints.
  3. Toenemende aantal enterprise- en marketing-apps die gekoppeld en geïntegreerd moeten worden.
  4. Groeiend aantal databronnen met waardevolle inzichten over klanten.
  5. Het effectief managen van de unified customer journey.
Het bouwen van een DXP start met een CMS

Nu de reikwijdte van digitale ervaringen toeneemt en de verwachtingen stijgen, voorziet het traditionele CMS onvoldoende in de vereiste functies. Het biedt daarentegen wel een goede basis om een DXP te ontwikkelen. Volgens Gartner gebruiken organisaties DXP’s om websites, portals, mobiele apps en andere digitale ervaringen te bouwen, implementeren en continu te verbeteren. Lees in de whitepaper wat de belangrijkste vereisten voor een modern DXP zijn. Ook worden de belangrijkste verschillen tussen een web contentmanagement (WCM) systeem en een DXP beschreven.

Een moderne aanpak voor het ontwikkelen van een DXP

Lees in het laatste deel van deze whitepaper hoe Progress Software de ontwikkeling van een DXP aanpakt. Daarnaast bevat dit laatste deel praktijkvoorbeelden van eBay, Murdoch University, Teknion, Swindon & Wiltshire en Spectrum Health.

Monique Bruins