0
5.8k

De voordelen van het combineren van je DAM- en PIM-systeem

Als je bij wilt blijven met e-retailers zoals Amazon is het belangrijk om een goede balans te creëren tussen productinformatie en marketingcontent. Het streven is “product content as a service” waarbij productinformatie en de gebruikte marketingmaterialen op elkaar zijn afgestemd. In deze whitepaper deelt industry expert Theresa Regli haar visie op het combineren van je DAM- en PIM-systeem. Zij gaat in op:

  • Het belang van accurate productinformatie.
  • Product content as a service: een goede balans tussen productdata en je marketingmateriaal.
  • De voordelen van het combineren van je DAM- en PIM-systeem.
Het verschil tussen een PLM-, PIM- en DAM-systeem

De meeste producten hebben een lange levenscyclus van idee, productontwikkeling, proof of concept (POC) tot uiteindelijke productlancering. In dit proces speelt technologie een belangrijke faciliterende rol. Elke fase van het productontwikkelingsproces heeft zijn eigen systeem voor het beheren van productinformatie.

Een Product Lifecycle Management (PLM) systeem zorgt voor het beheren van productinformatie tijdens de eerste fasen van het productontwikkelingsproces. In de hieropvolgende fasen wordt de data gemigreerd naar een PIM-systeem. De marketingassets worden gedurende het gehele proces beheerd in een DAM-systeem.

Elk systeem staat op zich en dit zorgt ervoor dat er vele verschillende versies ontstaan van productinformatie. Voor belanghebbenden is het vaak lastig om te achterhalen wat de meest recente versie is. Dit proces kun je stroomlijnen door een volledig geautomatiseerd contentsysteem te bouwen.

Zo bouw je een volledig geautomatiseerd contentsysteem in retail

Voorheen was het heel normaal dat marketeer de benodigde productinformatie en marketingassets uit verschillende systemen, databases en spreadsheets haalden. De moderne aanpak is om te werken vanuit complete techstacks. Een belangrijk voordeel van de pakketten is dat het zorgt voor consistente communicatie door interne en externe gebruikers. Lees in de whitepaper hoe de Zwitserse retailer ‘Migros’ een volledig geautomatiseerd contentsysteem heeft gebouwd door hun PIM- en DAM-systeem aan elkaar te koppelen.

De voordelen van het combineren van je DAM- en PIM-systeem

Het koppelen van je PIM- en DAM-systeem zorgt voor een ‘product as a service’ benadering waarbij er een optimale balans ontstaat tussen productinformatie en gerelateerde marketingcontent. De whitepaper beschrijft de drie belangrijkste voordelen. Lees daarnaast waarom het koppelen van deze systeem een essentieel onderdeel is van een moderne marteko-strategie.

Download het whitepaper

3247_Emerce_Censhare_DAM-and-PIM

Wil je deze whitepaper bekijken?

Wil je deze whitepaper bekijken?

Log in met je Emerce Account of vul het formulier in.

Meld je gratis aan

Voordat je deze whitepaper download...

Meld je gratis aan om Emerce video’s, whitepapers, rapporten en meer content te bekijken.

Gebruik minimaal 8 tekens, één hoofdletter, getal en speciaal karakter.

Je kunt het document downloaden indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan CenShare. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming op ieder moment intrekken in overeenstemming met Censhare’s privacystatement. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacystatement.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Al een Emerce Account? Log hier in.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Je download staat klaar!

Klik op de knop om het document te downloaden.

Pieter Stroop