Download

Download
0
2.5k
Channel: e-commerce

Zeven voordelen van een Master Data Management (MDM) systeem

De digitale revolutie zorgt ervoor dat online retailers razendsnel moeten transformeren naar moderne en data gedreven e-commerceorganisaties. Een belangrijke succesfactor in dit transformatieproces is het centraliseren van je product-, klant- en leveranciersgegevens. Maar hoe doe je dat? Met een Master Data Management (MDM) systeem. In deze whitepaper wordt Stibo Systems’ Master Data Management (MDM) systeem als leidraad genomen.

Zeven voordelen van een Master Data Management (MDM) systeem

Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het selecteren van moderne Master Data Management (MDM) software. De whitepaper gaat in op:

  • De zeven voordelen van een MDM-systeem voor retailers.
  • De toegevoegde waarde van een modern MDM-platform.
  • De return-on-investment (ROI) van moderne MDM-software.
Master data management voor de retailbranche

Naarmate de verwachtingen van consumenten veranderen en nieuwe kanalen blijven ontstaan, wordt de digitale wereld van retail steeds complexer. De noodzaak om alle klantdata te centraliseren is daarom groot, een modern MDM-systeem kan je hierbij helpen. Deze whitepaper beschrijft de zeven voordelen van moderne MDM-software, enkele voordelen zijn:

  • Creëer een 360-graden klant- en productbeeld.
  • Elimineer handmatige fouten bij het invoeren van gegevens en stroomlijn processen.
  • Vergroot cross-sell en upsell kansen.
De return-on-investment (ROI) van moderne MDM-software

Wat levert het updaten of vervangen van je huidige datamanagement-oplossing door een MDM-platform op? Uit cijfers van Stibo Systems blijkt dat een MDM-systeem bijdraagt aan het reduceren van de distributiekosten en time-to-market (T2M). Ook bevat de whitepaper een casestudy van de Amerikaanse retailer “de Oriental Trading Company”, lees welke doelstellingen zij hadden en welke resultaten zij behaald hebben.

Michael Lonnon