Deel dit artikel
-

45,5 miljoen euro verlies voor Picnic in 2017

Picnic International heeft in 2017 een verlies gedraaid van 45,5 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening, waaruit Retail Trends citeert. Een jaar eerder bedroeg het verlies nog 5,8 miljoen euro.

Het bruto operationeel resultaat van Picnic kwam in 2017 uit op 13,4 miljoen euro, terwijl de totale kosten op 61,8 miljoen werden vastgesteld. De omzet lag op zo’n honderd miljoen euro, een bedrag dat in 2018 ongeveer is verdubbeld.

De rode cijfers van Picnic hebben te maken met de forse investeringen, zegt topman Michiel Muller desgevraagd. ‘Dat heeft voornamelijk te maken met de bouw van infrastructuur. We doen niet uit de doeken wat we precies waarin hebben geïnvesteerd, maar je kunt zien dat om een behoorlijk bedrag gaat.’

De websuper doet nog geen uitspraken over de groei in 2019. Dat hangt volgens Muller voor een belangrijk deel af van de groei in het aantal steden.

Deel dit bericht

2 Reacties

Barbje

Nou hup… en nu flink investeren in je PERSONEEL!

Wouter

@Barbje denk niet dat ze dat gaan doen. Zolang dr genoeg “wegwerp” personeel is zoals studenten en andere met weinig “macht” op de arbeidsmarkt zijn mag je al heel gek kijken dat ze nu al net boven het minimumloon verdienen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond