Deel dit artikel
-

Dekbed-discounter: ‘Geen conversie-attributie meer’

“Elk kanaal heeft zijn eigen waarde, maar het gaat om de conversie als eindwaarde.” Marketingbaas Kevin Veenman van Dekbed-discounter.nl legt uit waarom hij niet meer aan conversie-attributie doet.

Veenman vertelde op Shopping Today eind vorige week aan een volle zaal hoe de marketingpraktijk van Dekbed-discounter.nl zich ontwikkelt. Vorig jaar vertelde hij op dit event over de rebranding en de impact ervan. Dit jaar over de details van zijn strategie.

Veenman heeft in ieder geval de discussie over het meten van conversie-attributie en waardetoekenning daarin naast zich neergelegd. “Dat hebben we losgelaten”, vertelde hij in De Fabrique in Utrecht. “We volgen iemands sessie vanaf het moment dat hij binnenkomt tot en met de verkoop. De kosten daarvan smeren we uit over de kanalen”, wat een gemiddelde geeft om mee te werken, al dan niet gekoppeld aan profielen.

“We weten hoeveel geld nodig is voor een conversie. Geen roas of dat soort dingen.”

Een andere nieuwigheid die de winkel sinds dit jaar toepast is real time persuasion in verschillende vormen. Dat is de praktijk waarbij belangstellende kopers kleine psychologische signalen krijgen die een gevoel van urgentie opwekken. Voorbeeld: ‘6 personen uit Eindhoven kochten dit bed vandaag’ of ’36 recensies geven gemiddeld een 4,8 aan deze box-spring’.

De marketingkennis van Veenmans team zal ook worden ingezet bij het recent overgenomen Koopjedeal. De eerste stap bij de eerder failliet verklaarde shop was het vertrouwen van de oude klanten terugwinnen: “van gedupeerden fans maken”. De volgende stap is om het assortiment van de de koopjessite te verbreden en “de longrail in te gaan.”

Foto: The Sleep Judge (cc)

Deel dit bericht

6 Reacties

M.

Klinkt een beetje ouderwets, niet?
Waarde toevoeging per kanaal / over sessies heen negeren maar wel vol gaan inzetten op de Cialdini trucjes waarvoor Booking et al. nu worden afgestraft.

peter

Klinkt een beetje of Kevin Veenman niet begrijpt wat Conversie attributie is en dus maar zegt dat ze er niet meer aan doen… en dan toch zeggen: “De kosten daarvan smeren we uit over de kanalen”… hahaha

Dennis

Ik heb sterk mijn vraagtekens bij de marketing /pricing bij dekbeddiscounter. Een gratis zomerdekbed erbij twv €139,- of kussens twv €139. Deze kussens hebben waarschijnlijk nimmer dit bedrag gekost, maar het is “de retail advies prijs”. Op koopjedeal worden deze aangeboden met 88% korting, van 240 eu voor slechts 30 eu voor 6 kussens. Toevallig zeg! Bij overige aanbieders zijn die kussens ook geen drol waard. Bij de 3 halen 1 betalen actie worden prijzen omhoog gegooid zodat je eigenlijk uiteindelijk hetzelfde betaald voor de hoeslakens. Kan niet lang duren eer de ACM een boete die kant op stuurt.

Robin

Haha, “We weten hoeveel geld nodig is voor een conversie. Geen roas of dat soort dingen.”

Wat zegt Veenman nou eigenlijk? Als je weet wat een conversie kost en oplevert, en weet wat je advertenties kosten, weet je toch ook je ROAS “en dat soort dingen”?

En hoe beoordeel je dan de kwaliteit per kanaal? Puur op CTR, en dan zie je het verder op de website allemaal wel? Wat een gek verhaal.

Hans

Hij wil eigenlijk gewoon zeggen dat hij Lineaire Attributie en CPS gebruikt 🙂

A.

Wat Kevin eigenlijk bedoelt is dat hij attributie niet snapt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond