Deel dit artikel
-

Emerce E-Commerce: Crisp flink gegroeid door corona

Online super Crisp is tijdens corona met een factor vier gegroeid. Dat zegt medeoprichter Eric Klaassen op Emerce E-Commerce. “We hadden het geluk dat we tijdig waren verhuisd naar een groter distributiecentrum.”

De groei van bestellingen betekent volgens Klaassen ook dat de orderwaarde omhoog is gegaan. “Naarmate mensen meer vertrouwen krijgen in online bestellen, bestellen ze ook meer artikelen.”

Crisp is de supermarkt-app voor ‘knettervers’ en betaalbaar eten. Het assortiment bestaat uit hoogwaardige producten afkomstig van meer dan 650 boeren, kwekers en makers. De startup is gelanceerd in november 2018 door Tom Peeters, Michiel Roodenburg en Eric Klaassen.

De drie oprichters hebben zelf jonge gezinnen die zelf veel waarde hechten aan duurzame voeding. Maar dat is niet het enige dat Crisp zich onderscheidt van bijvoorbeeld Picnic. “Zoiets als Crisp bestond nog niet in Nederland, wel in de VS en het VK. Wij hebben alle tussenschakels tussen leverancier en consument verwijderd.”

Anders dan Picnic heeft Crisp besloten van meet af aan in heel Nederland te bezorgen, via eigen bezorgers of externe partijen. “Daar leent ons businessmodel zich ook voor.”

Het serviceniveau staat hoog in het vaandel. Crisp besteedt de klantenservice niet uit, vertelt Klaassen, om vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. 95 procent van het klantcontact verloopt tegenwoordig via WhatsApp. “Wij waren ook een van de eersten die WhatsApp Business hebben omarmd.”

Het serviceteam moet volgens Klaasssen direct reageren op klachten omdat het voedingsmiddelen betreft. “Wij kunnen niet terugvallen op maandrapportages.”

Het interview Crisp over: customer loyalty is na registratie gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond