Deel dit artikel
-

Hanzehogeschool start groot onderzoek naar productinnovatie food

Het lectoraat Marketing van de Hanzehogeschool Groningen heeft vanuit RAAK-MKB een subsidie toegekend gekregen voor het project Proof of the Pudding. Dit project wil het MKB in de foodsector effectiever betrekken bij productinnovatie.

Tot nu toe betrekken middelgrote en kleine voedselondernemingen de eindconsument te weinig bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Ondernemers geven aan dat dit is vanwege een sterk technologische oriëntatie van innovatie. Door een te geringe focus op klanten en hun wensen slaan innovaties vaak niet goed aan en staat economische groei van de sector onder druk.

De vraag van de ondernemingen is: hoe en in welke mate kunnen we de consument eerder en met meer inzicht in zijn behoeften in dit proces betrekken om deze succesvol te laten zijn?

Aan het Raakproject doen twaalf bedrijven mee zoals Hooghoudt, Maallust, Van Smaak en Landjuweel.

Vanuit de Hanzehogeschool participeren het lectoraat Marketing en het lectoraat Voeding & Gezondheid. Daarnaast is het lectoraat Food Physics van  Hogeschool Van Hall Larenstein betrokken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond