Deel dit artikel
-

Saskia Wagenmakers nieuwe voorzitter van IAB Nederland

Nathalie Peters stapt per 11 maart aanstaande op als voorzitter van belangenorganisatie IAB Nederand en geeft het roer over aan Saskia Wagenmakers.

Peters heeft de maximale bestuurstermijn van zes jaar volgemaakt en moet daarom binnenkort afscheid nemen van het IAB Nederland-bestuur.

Haar opvolgster Wagenmakers werkte eerder bij onder andere de online marketingbureaus Searchresult en iProspect en zwaaide eind vorig jaar af als managing director van recruiter Newpeople.

Tijdens haar bestuursperiode krijgt ze te maken met nog strenger wordende privacyregels. Net als de cookiewet zal die door de IAB-leden als belemmerend worden ervaren. Uitgevers en marketingbureaus, typisch de leden van het IAB, kunnen minder dan voorheen online gedragingen van internetters vastleggen en profielinformatie exploiteren. Althans, als die data van derde partijen komt.

Wagenmakers zegt vanochtend in een persbericht: “IAB Nederland heeft onder de leiding van Nathalie Peters in de afgelopen maanden met het nieuwe bestuur een sterk framework neergezet op het gebied van privacy en data-ethiek, accountability, consument, marketingtechnologie en media & creatie. Gecombineerd met de kennis en ervaring van alle bestuursleden en het bureau zullen we samen nieuwe ontwikkelingen en kansen in de markt blijven duiden en voor verdere verbeteringen in de sector zorgen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond