Deel dit artikel
-

Treatwell wordt internationale naam van Wahanda

Het online boekingsplatform voor de beautybranche Wahanda voert een internationale rebranding door. Alle sites krijgen de naam van de Nederlandse dochter die het voor 34 miljoen euro kocht: Treatwell.

Het Engelse Wahanda biedt op acht Europese markten een boekingsplatform waar consumenten persoonlijke verzorgingsdiensten kunnen boeken zoals kapper, masseur of yogales. Omwille van de herkenbaarheid voert het bedrijf vandaag een internationale rebranding door.

De nieuwe merknaam is Treatwell. Dat is de naam van het bedrijf dat Wahanda in juni van dit jaar overnam. Het Nederlandse filiaal ging in 2013 live onder leiding van onder meer Laurens Groenendijk, de ondernemer die het Nederlandse filiaal van Just-Eat groot maakte. De ambitie toen was, net als nu, om de internationale ‘Booking.com voor de beautywereld’ te worden.

Groenendijk: “Er is naar meerdere namen gekeken, maar met Treatwell hadden we alles van meet af aan goed gedekt. Denk dan aan zaken als domeinregistratie en omringend juridisch werk.”

Om het merk Treatwell internationaal op de kaart te zetten gaat vandaag een internationale outdoorcampagne van start. De pay-off luidt: ‘book yourself fabulous’.

“80 à 90 procent van de groei komt uit search. Dat is een makkelijke kraan om aan te draaien. Dit jaar sturen we meer op winstgevenheid per order en werken stad voor stad. Haarlem en Antwerpen zijn bijvoorbeeld al winstgevend, Amsterdam nog niet. Naast het performance based plan is ook branding belangrijk” en zal meer aan naamsbekendheid en viraliteit worden gesleuteld.

De omzet van Treatwell groeide in 2015 met 350 procent. Voor 2016 verwacht het een omzet van honderd miljoen euro. Het streeft naar expansie in 20 landen binnen 5 jaar. Momenteel vindt de helft van de boekingen plaats op een mobiele drager.

Treatwell maakt deel uit van het Japanse Recruit Holding, dat op zijn thuismarkt met succes een vergelijkbaar concept exploiteert. De Japanners investeerden ruim 200 miljoen om de leidende Europese marktpositie te kopen.

Foto: Wendy Cope (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond