Deel dit artikel
-

TUI Group wil meer doen met excursies

TUI Group heeft Italiaanse start-up Musement gekocht, een online platform voor activiteiten, tours en excursies. Volgens TUI Group versterkt het hiermee zijn positie in deze markt, die wereldwijd 150 miljard euro waard is.

Musement werd vijf jaar geleden opgericht en biedt inmiddels 35.000 producten in 1.100 steden wereldwijd. Het portfolio omvat onder andere toegangskaartjes voor musea, evenementen en attracties, tours met gids en boot- en fietsexcursies. Musement heeft 130 medewerkers en een miljoen gebruikers.

TUI Group bedient de excursiemarkt al met TUI Destination Experiences en wil met de acquisitie van Musement door groeien in dit segment, dat gekenmerkt wordt door hoge marges. De Italiaanse aanwinst wordt als aparte unit gemanaged binnen TUI Destination Experiences. TUI Group verwacht veel te leren over digitalisering en personalisatie van Musement.

TUI Destination Experiences biedt tours, excursies en activiteiten aan op alle belangrijke vakantiebestemmingen. Het is de bedoeling dat de klant vanaf het moment van boeken tot vertrek wordt gewezen op de mogelijkheden. Klanten zullen hun eigen beleving kunnen vormgeven op de reis, bijvoorbeeld een bezoekje aan het Vaticaanmuseum met een Franssprekende gids op een bepaalde datum en tijd. Musement zal bijdragen aan de techniek die nodig is om dit geautomatiseerd te regelen.

De excursiemarkt is zeer gefragmenteerd. Meer dan 90 procent van de 350.000 aanbieders zijn kleine bedrijven die minder dan een miljoen euro omzet per jaar draaien. Het online platform van Musement biedt deze bedrijven een digitale marktplaats waar ze snel en eenvoudig hun producten kunnen presenteren en verkopen. Dit model blijft gehandhaafd. Het aanbod zal niet alleen beschikbaar zijn voor de TUI-klanten, maar blijft ook boekbaar voor derden, aldus TUI Group.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond