WSJ.com toch aan de slag met ‘native advertising’
The Wall Street Journal hield de boot lang af, maar gaat online nu toch overstag voor native advertising. Adverteerders leveren geen ‘plaatje met tekst’, maar verhalen die in de context van de nieuwsvoorziening verschijnen.
De Amerikaanse krant verzette zich maanden tegen het concept van native advertising. Dit reclamemodel, te vergelijken met advertorials, zou te dicht tegen de nieuwsvoorziening van de krantenredactie liggen. Lezers zouden verward kunnen raken tussen wat eigen nieuws is en een bericht van een adverteerder.
Toch verschijnen vanaf vandaag op WSJ.com ‘reclameverhalen’. De eerste verschijnt in een reeks van twaalf van IT-bedrijf Brocade. Dat laat informerend schrijven over technologie en data die de markten zullen veranderen.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd