Deel dit artikel
-

Yourzine begint mobiel CRM-label

Yourzine uit Den Bosch lanceert vandaag een nieuw label onder de naam Mobile Loyalty. “We stoppen de CRM-stekker in mobiele apps om die nu echt te kunnen personaliseren”, zegt directeur Michiel van Riemsdijk.

“Veel bedrijven hebben inmiddels hun mobiele kanaal goed ingeregeld; de website mobiele geoptimaliseerd en ze hebben een eigen app. Maar net als alle andere kanalen die er nieuw bijkomen is ook de mobiele app weer een silo die losstaat van de databronnen binnen het bedrijf.”

Mobile Loyalty wordt als apart label neergezet bij Yourzine “omdat ik het belangrijk wil maken, omdat het belangrijk ís. Zo breng je de specialistische kennis uit de organisatie naar voren”, aldus Van Riemsdijk.

Hij is nog in gesprek met twee Amerikaanse bedrijven die specialistische software hebben op het gebied van mobile marketing automation. Dat is de onderliggende techniek om geavanceerd CRM te kunnen bedrijven. De namen kan Van Riemsdijk nog niet geven, “maar de samenwerking wordt hun Europese introductie.”

Bedrijven als Albert Heijn, HEMA, IKEA en Samsung, klanten van Yourzine, kunnen hun klanten persoonlijk gaan aanspreken met persoonlijke berichten en aanbiedingen als ze de nieuwe technologie van hun leverancier willen inzetten.

In de ideale situatie kan het zelfs de ruis wegnemen uit omgevingen met beacontechnologie, omdat de bedrijven in de winkelstaten niet meer spammen maar gericht boodschappen versturen.

Van Riemsdijk zegt zijn nieuwe technologie ook graag te willen uitventen bij mobiele app-bouwers die een dergelijk systeem zoeken.

Mobile Loyalty gaat in eerste instantie drie markten bedienen: Nederland, België en Engeland.

Mobile Loyalty by Yourzine – We are part of an evolution from Yourzine on Vimeo.

Foto: Stew Dean (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Jim

Bull!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond