-

Social media goed voor bereiken nieuwe klanten

Nieuwe klanten bereiken lukt verreweg het best via betaalde social mediacampagnes. Meer dan de helft van de Europese en Amerikaanse marketeers boekt er succes mee. Betaalde search volgt met afstand op de tweede plek (28 procent). Het minst effectief blijkt organische search (16 procent).

Dit blijkt uit onderzoek van AdRoll op basis van zijn eigen platform.

Budget verdelen

De customer journey is een lange weg en leidt van merkbekendheid tot conversie. Maar hoe verdelen marketeers nu eigenlijk hun budget over de verschillende fasen van de lifecycle? De nadruk blijkt vooral op de eerste fasen te liggen: het bereiken van nieuwe klanten (36 procent) en het converteren van deze nieuwe klanten (36 procent).

Bestaande klanten wakker schudden of meer laten kopen krijgt slechts 16 procent van het budget. Het behouden van bestaande klanten en het aanwakkeren van loyaliteit moet het met het minste deel doen, namelijk 12 procent.

Uitdagingen met mobile

Volgens Google doet 93 procent van de mensen die via een mobiel device shoponderzoek doen ook daadwerkelijk een aankoop. Geen wonder dus dat steeds meer marketeers mobile als marketingkanaal toevoegen. In Europa richt inmiddels 58 procent van de marketeers zich op dat kanaal.

Maar marketeers lopen daarbij wel tegen een aantal uitdagingen aan. Zo zegt 26 procent dat consumenten juist niet converteren via de mobiel. 26 procent geeft een gebrek aan analytics en tools aan. 20 procent vindt de attributie niet transparant. En 12 procent heeft moeite met het integreren van mobile in andere digitale marketingcampagnes.

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het aprilnummer van Emerce magazine (#157).

Het volledige onderzoek 2017 State of Performance Marketing van AdRoll is hier te downloaden.

Deel dit bericht

1 Reactie

alexander - yehhpay

Wij van WC eend adviseren WC eend.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond