-

Zelfs met feestdagen is same-day delivery onbelangrijk

De feestdagen naderen snel. Kunnen online bestelde pakjes nog op tijd geleverd worden? Het is voor veel consumenten in Amerika inmiddels een heet hangijzer. Toch denken internetgebruikers nog steeds niet dat same-day delivery een belangrijke optie is.

Ook in Nederland wordt same-day delivery steeds vaker mogelijk. Maar de meningen erover zijn verdeeld. En dat blijkt nu ook uit Amerikaans onderzoek van Reuters/Ipsos, aldus eMarketer.

Consument is ambigu

39 procent van de ondervraagde internetgebruikers geeft aan het niet belangrijk te vinden of online retailers same-day delivery aanbieden voor de feestdagen. Een kwart vindt weliswaar van wel (25 procent), maar nog eens 19 procent heeft er geen mening over. Kortom, de consument is er ambigu in.

plaatje emarketer

Bezorging de volgende dag wordt door meer consumenten ondersteund. Van die optie zegt 32 procent het belangrijk te vinden. Toch zegt ook hierbij weer 34 procent er niet van wakker te liggen of de retailer de optie aanbiedt.

En dat terwijl de meeste consumenten tot het laatste moment wachten met het doen van hun inkopen. Uit het Reuters/Ipsos-onderzoek blijkt dat slechts 7 procent van de ondervraagde Amerikanen er in november al klaar mee was. 44 procent had daarentegen nog niets aan de inkopen gedaan.

Kwart shopt volledig online

Internet maakt een steeds groter deel uit van het shoppen voor de feestdagen. Zo zegt 34 procent inmiddels in gelijke delen online en in-store de inkopen te doen. En 24 procent doet het shoppen zelfs volledig of primair via digitale kanalen.

Goedkope verzending is daarbij, net als in Nederland, voor veel consumenten belangrijk. Zo zegt 37 procent van de ondervraagde Amerikanen dat ze alleen online willen shoppen als de pakjes gratis verzonden worden.

Ook voor snelheid wil de consument niet betalen. Maar liefst 50 procent zegt absoluut niet in de buidel te willen tasten voor snellere bezorging. 20 procent van de ondervraagden ziet dat echter wel zitten.

De volledige vragenlijst van het Holiday Shopping-onderzoek van Reuters/Ipsos is hier op te halen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond