-

G-Star Raw verviervoudigt haar bereik door samenwerking met Afrojack

In de G-Star x Afrojack Limited Edition Sunglasses komen twee online en offline giganten samen. Lees deze week hoe twee merken met een grote online achterban elkaar online tot grote hoogte weten te laten stijgen.

Afrojack als ontwerper

In een eerdere editie van Social War bespraken we de nieuwste trend om fashion en muziek iconen aan te stellen als ‘creative’ bij diverse merken als Puma, Polaroid, Blackberry en Intel. Geheel in de lijn van deze ontwikkeling haalt G-Star opnieuw de banden met DJ Afrojack aan. De wereldberoemde DJ met een grafische opleiding en een aantal jaren ervaring als striptekenaar ontwierp eerder kleding voor G-Star.

In 2013 ontwierp Afrojack een gelimiteerde capsule collectie, waaronder een aantal truien, een t-shirt en een pet. Ditmaal staat hij aan de basis van een limited edition zonnebril met een oplage van slecht 300 stuks.

IMG_5028

If you can’t beat them

Waar G-Star een modemerk is dat het online goed doet, zij scoorde onder andere zeer goed met de eerder in Social War beschreven campagne #tightorwide, daar moet het online in Afrojack haar meerdere erkennen.

Met meer dan acht miljoen Facebook fans is Afrojack het viervoudige van de twee miljoen fans die G-Star op Facebook heeft. Het online verbond dat beide merken aangaan geeft ze een bereik van meer dan tien miljoen Facebook volgers. De Facebook post waarin Afrojack zijn nieuwste zonnebril aan zijn volgers toont zorgt voor 97.107 likes en 264 shares.

Op Facebook toont ook G-star haar achterban het nieuwe pronkstuk met 830 likes en 57 shares als gevolg.

IMG_5030

Engagement verhoging

In de Social War meeting van 8 tot 15 mei steeg de engagement met 140 procent. De samenwerkende merken Afrojack en G-star hebben een gezamenlijk bereik van meer dan tien miljoen Facebook volgers. De introductie van de limited edition sunglasses geven deze achterban iets om over te praten en zij laten dit ook niet na. Hoe twee merken samen kunnen optrekken en hiermee hun boodschap versterken.

*) Uitgelichte afbeelding boven: Christian Bertrand / Shutterstock.com

**) Dit artikel is tevens gepubliceerd op de website van IIZT.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond