Reclamecookies uit de gratie, nog maar 44%
In vier jaar tijd van 91 procent naar nog maar 44 procent gebruik. Reclamecookies vallen hard uit de gratie van adverteerders, al is dat niet uit vrije keuze.
In vier jaar tijd van 91 procent naar nog maar 44 procent gebruik. Reclamecookies vallen hard uit de gratie van adverteerders, al is dat niet uit vrije keuze.
Met een stijging van 5 procent ten opzichte van het voorgaande jaar zijn de bestedingen aan digitale advertenties in Nederland in 2023 blijven groeien. Toch werden de advertentie-uitgaven wel...
Een meerderheid van de Nederlandse Tweede Kamer heeft een motie ondersteund om online reclames ter promotie van gokken te verbieden. Ook online kansspellen met een 'aantoonbaar zeer hoog risico'...
Misschien is het wel een wereldprimeur, het targetingsysteem voor online reclame van start-up Rayn. Het is gebaseerd op een geraffineerd Google-concept en wordt gebouwd door serie-ondernemer Tim Geenen en...
Advertenties in podcasts hebben, volgens een onderzoek van Kantar, de meeste impact sorteren bij het vergroten van advertentie- en merkbekendheid en propositiebekendheid.
Adverteerders kunnen binnenkort behalve gesponsorde producten en display- ook videoreclame plaatsen op de marktplaats.
Terug van nooit helemaal weggeweest: Online advertenties op sociale media en zoekmachines beloven gouden bergen als je aandelen of crypto's investeert. Met als lokkertje: een Bekende Nederlander die dagelijks...
In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op 922 miljoen euro, een daling van 5,6 procent ten opzichte van 2022. De spotbestedingen laten een daling zien van...
In plaats van te leunen op ROAS zitten er ook voordelen aan POAS (Profit On Ad Spend), een preciezere maatstaf voor echte winstgevendheid.
Het Europees Hof van Justitie schiet een cookiesysteem van IAB Europe af.
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.