TikTok in 37% van Nederlandse merkcampagnes
TikTok behoort tot de grootste reclameplatformen in Nederland nu het in 37 procent van de brandingcampagnes wordt ingezet. Net iets minder dan YouTube, zo laten nieuwe cijfers van AI-marketingplatform...
TikTok behoort tot de grootste reclameplatformen in Nederland nu het in 37 procent van de brandingcampagnes wordt ingezet. Net iets minder dan YouTube, zo laten nieuwe cijfers van AI-marketingplatform...
De Britten hielden de ombouw van browser Chrome tegen en nu hebben ze de zoekmachine in het vizier. Portabiliteit van zoekdata dreigt en meer controle voor uitgevers hoe hun...
De Nederlandse advertentiemarkt blijft groeien, gedreven door de sterke economie en de hoge koopkracht van de consument. In 2024 groeide de markt met 9,5 procent, waarbij digitale platformen (Digital...
De reclametak van Bol genereert maandelijks meer dan een miljard reclame-impressies en bereikt dagelijks 2,5 miljoen klanten, waarvan een deels zelfs meerdere keren per etmaal.
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2024 met 6,9% gegroeid tot 6,41 miljard euro. Die stijging komt vrijwel geheel op het conto van digital dat een toename van...
Jarenlang klaagden marketeers over dalende aandacht: adblockers, wegzappers, scrollers. tot Connected TV (CTV) om de hoek kwam kijken.
Als onderdeel van de PUMA Group heeft STICHD zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een internationale specialist voor merken zoals PUMA, Tommy Hilfiger, Manchester City, de Formule 1, Premier...
De digitale mediaconsument wil wel Videoland, maar wil daar niet de volle mep voor betalen. Dat verklaart de trend waarbij bijna de helft van de nieuwe abonnees er het...
DPG Media introduceert als eerste en enige Nederlandse uitgever de PMP Portal: een innovatieve tool waarmee adverteerders en mediabureaus zelfstandig en razendsnel deals kunnen opzetten en beheren binnen de...
Automatiseringen bij Google en Meta zorgen ervoor dat campagnes grotendeels door algoritmes worden aangestuurd op een tCPA- of een tROAS-biedstrategie. Hoe verbeter je de biedstrategie?
Talpa Media gaat de verkoop van programmatic audio-advertenties en run of network-campagnes verzorgen van de podcasts van Dag & Nacht Media en Tonny Media. De dochterbedrijven van Podimo sluiten...