Deel dit artikel
-

Bijenkorf realiseert groei via onlineverkoop

De Bijenkorf heeft de omzet het afgelopen jaar met 7 procent zien stijgen. Deels werd die groei gerealiseerd met online winkelen, aldus topman Giovanni Colauto.

Omzetcijfers worden niet gegeven. De operationele winst is wel bekend: die steeg volgens het ANP van 14,5 miljoen naar 16,5 miljoen euro in 2015/2016. Dat is wel exclusief herstructureringskosten van 1 miljoen euro voor de sluiting van filialen.

De Bijenkorf zet in op omnichannel. Zo is het mogelijk om in winkels via tablets bestellingen te plaatsen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Mirthe

Benieuwd naar het geheim achter succesvolle omnichannel retailing van o.a. de Bijenkorf?

Omnichannel Retail. Veel meer dan een buzz-term inmiddels, want (gelukkig) zijn er steeds meer retailers en e-tailers die serieuze stappen nemen om de verschillende (verkoop)kanalen perfect op elkaar af te stemmen voor een optimale merkbeleving. Een organisatie die deze kunst perfect beheerst is natuurlijk de Bijenkorf. Niet voor niets uitgeroepen tot de beste omnichannel winkel van Nederland. De Bijenkorf is als spreker aanwezig op onze kennissessie ‘E-fuel Omnichannel Retail’. Meld je aan op onze website [www.e-sites.nl] en laat je inspireren door best-practices, vernieuwde ideeën en concrete tips.

Datum: woensdag 11 mei vanaf 17:30 uur
Locatie: E-sites Breda

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond