Deel dit artikel
-

Vooruitblik 2015: ‘Communiceren vanuit context wordt cruciaal’

‘Omdat je klant altijd en overal online is, zorgen we voor het totale platform. We bedenken, bouwen en exploiteren het’, aldus het bedrijfsstatement van digitaal dienstverlener Mirabeau, met inmiddels zes kantoren in verschillende Nederlandse steden. Samen met Emerce kijkt directeur Adjan Kodde naar 2015.

Wat is het gevoel dat je krijgt bij 2015 in het algemeen en waar gaat de nadruk op liggen?
“Customer Experience blijft hoog op de agenda van bedrijven staan en zal zich naar nog meer digitale touchpoints gaan verplaatsen, maar ook naar de offline wereld. De integratie van digitale touchpoints, organisaties en producten en diensten staat nog maar aan het begin. Tegelijkertijd is de druk voor veel bedrijven heel hoog geworden en daarmee zal nog verder toenemende aandacht zijn voor het verhogen van de executiesnelheid voor het uitrollen van digitale diensten en diensten. De nadruk zal mijns inziens gaan liggen op de inzet van data om de klantervaring verder te verhogen. Communiceren vanuit context wordt cruciaal, hoe beter je de consument individueel begrijpt, des te relevanter en efficiënter kan de interactie zijn.”

Van welke trend uit 2014 gaan we in 2015 meer horen en waarom?
“Dynamisch Design. De statische pagina is dood of nog beter gezegd; pagina’s zijn dood. De interface is een dynamische dialoog die gestuurd wordt door context gerelateerde data. De afgelopen jaren zijn bedrijven begonnen met het verzamelen van wat Big Data is gaan heten, 2015 staat wat mij betreft in het teken van het inzetten van die data.”

Wat wordt 2015 voor een jaar voor Mirabeau?
“Doordat online zo belangrijk is geworden voor de meeste bedrijven schuift onze positie binnen de opdrachtgever steeds verder op. De digitale ontwikkeling is niet langer beperkt tot marketing, maar moet integraal binnen bedrijven worden doorgevoerd. Klantenservice is geen afdeling, maar moet een corporate attitude zijn.
“Dit betekent voor Mirabeau dat we steeds dieper in de business van onze klanten terechtkomen en ze nog beter kunnen helpen op het gebied van strategie en dagelijkse exploitatie. Tegen die achtergrond investeren we in toenemende mate in kennis van specifieke markten als Travel, Finance, Retail en B2B. Tegelijkertijd wordt de internationale markt belangrijker. Op dit moment is al circa 45 projecten van onze omzet vanuit internationale projecten. Weliswaar gegroeid vanuit opdrachtgevers die in Nederland zijn gevestigd, maar we werken er hard aan om dat speelveld groter te maken.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond