-

Campagnepanel #184: ‘Daarom is geen reden’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een outdoorcampagne die is te bedienen met de smartphone.

  • Campagnesite: geen
  • Klant: Ben & Jerry’s
  • Bureaus: Mindshare Zweden, Clear Channel, Flarie
  • Gebruikte media: Outdoor, PR, web
  • Doel van de campagne: Merk Ben & Jerry’s laden (en ludieke technische test doen)
Omschrijving

De smaak Cookie Dough van Ben & Jerry’s bestaat dertig jaar en dat vieren ze met advergaming in een interactieve outdoorcampagne die is te spelen met de smartphone. Een voorbijganger ziet de advergame met QR-code op de interactieve billboard en scant deze. Zijn smartphone wordt de controller voor de game. Er is 100% share of voice ingekocht op de billboard, tussen 15:00 en 24:00 in één straat, om te voorkomen dat er een andere advertentie verschijnt.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!