Campagnepanel #184: ‘Daarom is geen reden’
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een outdoorcampagne die is te bedienen met de smartphone.
- Campagnesite: geen
- Klant: Ben & Jerry’s
- Bureaus: Mindshare Zweden, Clear Channel, Flarie
- Gebruikte media: Outdoor, PR, web
- Doel van de campagne: Merk Ben & Jerry’s laden (en ludieke technische test doen)
Omschrijving
De smaak Cookie Dough van Ben & Jerry’s bestaat dertig jaar en dat vieren ze met advergaming in een interactieve outdoorcampagne die is te spelen met de smartphone. Een voorbijganger ziet de advergame met QR-code op de interactieve billboard en scant deze. Zijn smartphone wordt de controller voor de game. Er is 100% share of voice ingekocht op de billboard, tussen 15:00 en 24:00 in één straat, om te voorkomen dat er een andere advertentie verschijnt.
Je wilt magazine content lezen. Log in of meld je aan voor Emerce Premium!
- Krijg toegang tot Premium content
- Gratis tickets voor E-commerce Live! en Digital Marketing Live!
- Ontvang de print-specials EGUIDE en Emerce 100
Heb je al een Emerce Account?