-

Campagnepanel #186: ‘Op en top DD’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar hoe DPG Media de nieuwe app voor Donald Duck wereldkundig maakt.

  • Campagnesite: donaldduck.nl/app
  • Klant: DPG Media
  • Bureaus: Bruut Amsterdam
  • Gebruikte media: tv- en radiocommercial, out-of-home, bijlage bij ADR, abonneekaart en telefoonstandaard, print in eigen en externe magazines en kranten, flyers, nieuwsbrieven, sociale media, display, pre-roll advertising, TikTok-advertising en homepage take-overs.
  • Doel van de campagne: Promotie van bestaan van de nieuwe mobiele app die een extra, digitale leeservaring biedt.
Omschrijving

In de wereld van de gedrukte media is Donald Duck onderdeel van ieders opvoeding, nog steeds. Maar in het digitale tijdperk moet ook de beroemdste inwoner van Duckstad met zijn tijd mee. Het gelijknamige blad heeft al een (behoorlijk populaire) voice-app en nu ook een mobiele app. De voorliggende 360-gradencampagne vestigt daar de aandacht op. Hierdoor hoeven kinderen (én hun duck-lezende ouders) dus geen week meer te wachten, maar hebben ze elke dag toegang tot een verhaal. De app wordt gezien als aanvulling op de gedrukte Duck.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!