-

KLM: op weg naar een-op-een aanbiedingen

KLM zet digitale toepassingen in om klanten zo persoonlijk mogelijk te bedienen. Dit leidt niet alleen tot een hogere NPS-score maar ook tot meer conversie, vertelt vicepresident Digital Marketing en E-Sales Wijnand de Groot tijdens Eye for Travel.

In de begintijd van het internet lag de focus op het digitaliseren van de processen zoals het boeken van een vliegticket of inchecken voor een vlucht. Daarmee onderscheid je je niet meer als luchtvaartmaatschappij. Vandaag de dag is het zaak om relevante producten en diensten op het juiste moment aan te bieden. “Digitaal maak het mogelijk om een persoonlijke klantrelatie te onderhouden en is een drijver van sales,” zegt De Groot. “Onze klant koopt geen reis, maar geeft geld uit aan een leuke, bijzondere of mooie tijd. Ons doel is om dit voor elke klant gemakkelijk te maken. We willen in elke fase van de customer journey waarde toevoegen. Dat is onze ambitie en uitdaging.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!