More artikelen

AH stopt met slimme koelkastmagneet Hiku

Het was een noviteit waar Amazon de kranten mee haalde, maar dan op Nederlandse bodem. Een jaar lang testte Albert Heijn of het met een slimme koelkastmagneet zijn klanten anders kon laten winkelen. Daar komt binnenkort een einde aan.

Ahold Delhaize launching partner Innovation Center for AI

Vandaag wordt het Innovation Center for Artificial Intelligence (ICAI) in Amsterdam gelanceerd. Daar werken wetenschap en het bedrijfsleven in Nederland samen aan artificiële intelligentie. Het eerste lab, AIRlab,wordt opgezet met Ahold Delhaize waarbij veel aandacht zal zijn voor bol.com en Albert Heijn.

Artificial Intelligence

Jorik Dopmeijer (AH) naar Nike

Jorik Dopmeijer, verantwoordelijk voor AH’s Appie en voorheen voor NU.nl, gaat per 1 april aan de slag bij Nike als product manager Retail Experiences EMEA.

Customer Experience

AH.nl gaat automatisch boodschappenlijstje invullen

Klanten van Albert Heijn die online boodschappen doen, doen daar tegenwoordig iets minder lang over. De grootgutter gaat namelijk een deel van het boodschappenlijstje al automatisch invullen.

E-commerce

AH wil testen met kassaloze supermarkt

Albert Heijn hoopt volgend jaar de eerste proeven te doen met een kassaloze supermarkt. Dit wordt getest bij AH to Go, omdat snelheid daar voor de klant bovenaan staat.

Retail

Bol.com krijgt aparte servicebalie in Albert Heijn

Bol.com begint met Albert Heijn een proef waarbij zijn afhaalpunten worden uitgebreid tot een volwaardig, apart servicepunt. Concreet houdt dat in dat bol.com eigen balies krijgt in filialen van de supermarkt.

Retail

Albert Heijn lanceert nieuwe Appie-app

Albert Heijn brengt op 26 juni een geheel vernieuwde Appie-app op de markt voor Android en iOS. Op korte termijn gaat deze ook auto boodschappenlijstjes samenstellen op basis van historische aankoopgegevens van klanten.

Food

Albert Heijn lanceert kortings-app voor AH to go

Albert Heijn publiceert een mobiele app die verspreid over de dag exclusieve deals voor de kleine AH to go-zaken geeft.

Customer Loyalty

Albert Heijn begint interactieve online zender

Albert Heijn begint vandaag onder de naam Appie Today een interactieve online zender met programma’s gemaakt voor en door klanten en medewerkers.

Publishing

Personeel Albert Heijn leert programmeren

Albert Heijn organiseert volgende maand zijn eerste Code Camp, een bijeenkomst waarbij medewerkers leren programmeren. Alle personeel in de winkels kan zich ervoor inschrijven.

Strategy

bol.com vernieuwt terminals pickuppoints

bol.com ontwikkelt nieuwe terminals die bij de afhaalpunten bij Albert Heijn worden gebruikt. Het oude systeem, stammend uit de Kiala-tijd, wordt binnenkort vervangen.

Logistics

Omnichannelklanten AH goed voor 17 procent omzet

Online klanten zijn goed voor vier procent van de omzet van Albert Heijn en nog eens dertien procent komt van publiek dat wisselt tussen de fysieke en digitale winkel.

Retail

Twee procent huishoudens naar online supermarkt

Een kleine twee procent van de Nederlandse huishoudens winkelt op de website van zijn supermarkt. Dat is twee keer meer dan een jaar geleden.

Retail

‘Marktaandeel HelloFresh 70 procent, AH snelle volger’

HelloFresh heeft met zijn maaltijdbox een marktaandeel van zeventig procent. Albert Heijn is met zijn Allerhande Box een snelle volger en bouwde in enkele maanden tijd een marktaandeel van veertien procent op.

Retail

AH met track & trace bij thuisbezorgen

Albert Heijn gaat zijn klanten per sms tot op een half uur nauwkeurig informeren wanneer zij de online boodschappen thuisbezorgd krijgen.

Logistics