More artikelen

Albert Heijn biedt kersthulp in de keuken via WhatsApp

De mensen achter Albert Heijns tijdschrift Allerhande werken met kerst door, want dan bemannen ze op WhatsApp de Kersthulp. Het culinair team wil drama’s in de keuken helpen voorkomen en geeft live antwoord op paniekvragen.

Customer Service

Baas bol.com Plaza naar Albert Heijn

De baas van bol.com Plaza, Machiel Tiddens, verhuist naar zusterbedrijf Albert Heijn. Hij wordt daar senior director Online.

Retail

AH.nl: ‘We kijken naar zondagslevering’

Albert Heijn volgt de ontwikkelingen op de logistieke markt goed, kijkt ook naar leveringen op zondagen, maar heeft dat nog niet hard op de agenda staan.

Fulfillment

Bol.com met AH in same day deliveries

Klanten van bol.com krijgen een nieuwe, snellere logistieke optie: vandaag bestellen, vandaag ontvangen. De webshop werkt hiervoor samen met Albert Heijn, waar de bestellingen kunnen afgehaald.

Logistics

AH.nl introduceert app voor smartwatches

Albert Heijn brengt zijn eerste smartwatch-app uit, voor Android. Hj doet eigenlijk niets, tenzij de drager van het horloge bij een AH in de buurt komt en een boodschappenlijstje bij zich heeft.

E-commerce

Miljoenen euro’s extra marketingbudget Bol.com

Bol.com voert zijn marketinguitgaven komend jaar met miljoenen euro’s extra op. De mediabestedingen moeten ervoor zorgen dat klanten in meer productcategorieën gaan winkelen.

Marketing

Omzet bol.com: 680 miljoen euro

Bol.com zet dit jaar om voor 680 miljoen euro, de helft van de 1,4 miljard die heel Ahold online doet. Ahold investeert komende drie jaar 60 miljoen extra in de groei bol.com. Omzetdoel in 2017: 1+ miljard.

E-commerce

AH.nl maakt zich op voor reeks online vernieuwingen

“Het zal niet lang duren voordat we automatisch je boodschappenlijstje gaan maken. Met een druk op de knop zou die 80 à 90 procent correct zijn”, zei AH.nl-baas Adriaan Thierry vanochtend. Hij bouwt aan een reeks digitale vernieuwingen.

E-commerce

Bol.com: 5 procent orders afgehaald bij AH

Rond de 5 à 6 procent van de bestellingen bij bol.com wordt afgehaald bij een lokale Albert Heijn van de klant.

E-commerce

Albert Heijn breidt online bezorggebied uit

Supermarkt Albert Heijn gaat het bezorggebied voor online bestellingen uitbreiden, en wel met 500.000 huishoudens in het zuiden en oosten van het land. De landelijke dekking ligt daarmee op ruim 77 procent van de Nederlandse huishoudens.

E-commerce

Albert Heijn opent tien nieuwe ophaalpunten

Albert Heijn voegt tien nieuwe ophaalpunten toe aan zijn netwerk. Nederland telt inmiddels zestien van deze ophaalpunten: zowel naast en in Albert Heijn-winkels als volledig los daarvan.

E-commerce

Zeven retail apps die klantloyaliteit bevorderen

Onderzoek wijst er op dat mobiele apps juist worden gebruikt door trouwe klanten. Emerce bekijkt zeven apps voor de detailhandel.

Customer Loyalty

Albert Heijn stopt met internetlabel Albert.nl

Albert Heijn begint in 2014 met het uitfaseren van Albert.nl, het label waaronder de supermarkt zijn thuisbezorgdienst exploiteert. Voorts blijkt dat zo’n vijf procent van de bol.com-orders bij een Albert Heijn worden afgehaald.

E-commerce

Albert Heijn waarschuwt voor dubieuze site

Albert Heijn waarschuwt voor een advertentie die op Facebook is verschenen. Deze linkt door naar een dubieuze prijsspelpagina www.albert-heijn.com. Daar wordt onder meer gevraagd naar e-mailadressen.

Albert Heijn: problemen bonuskaart grotendeels voorbij

Nog altijd melden klanten van Albert Heijn bij Emerce problemen met het activeren van de nieuwe bonuskaart. Die kaart werd eind oktober gelanceerd, maar op de dag van de introductie ging het mis wegens ‘overweldigende belangstelling’.