Meer Artikelen

eDay 2019: Alibaba over datagedreven business

Yuefeng Sun zal op eDay 2019 een bijzondere keynote speech geven, want als Data Intelligence Scientist bij Alibaba Cloud weet hij als geen ander hoe de wereld er buiten de Google-achtigen uitziet. En hoe hij Europa bewerkt.

Innovatie

Alibaba opent datacentra in Engeland

Alibaba sluit een contract met BT om vanuit twee Engelse datacentra Alibaba Cloud te kunnen bieden in Europa.

Tech

Nederlandse merken: 1,25 miljard omzet via Alibaba

Nederlandse merken realiseerden 1,25 miljard euro omzet met handel via Alibaba’s warenhuis Tmall. Honderd Nederlandse bedrijven voeren er een actieve e-commercestrategie. Via eigen puien op Tmall realiseerden ze 350 miljoen euro omzet in China.

Cross Border

Alibaba in zee met Rusland voor e-commerce, logistiek

Onderhandelingen tussen Alibaba Group en Russische investeerders zijn in een vergevorderd stadium om de fundamenten te liggen voor een e-commercesysteem waar miljarden euro’s aan handel over gaan.

Logistics

Alibaba koopt Chinese reclamebedrijven

Alibaba onderhandelt om samen met Tencent de Chinese tak van bureaunetwerk WPP te kopen. Daarnaast verwierf het dit weekend op zijn thuismarkt een belang in schermenexploitant Focus Media. Het laat zien dat de e-commercegigant naast digitale en fysieke retail ook grote mediakanalen incorporeert.

Marketing

Alibaba onderhandelt over clouddeal in Engeland

Alibaba voert gesprekken met de IT-tak van BT Group over een samenwerking voor zijn clouddiensten.

Tech

Luik wordt grote Europese logistieke hub Alibaba

Alibaba investeert komende jaren een kleine vijftien miljard euro om zijn logistieke netwerk nationaal en internationaal uit te breiden en technologisch te professionaliseren. Luik wordt het Europese eindpunt.

Logistics

‘Alibaba wil logistiek centrum in Duitsland’

Alibaba zou een nieuwe logistieke hub in gebruik willen nemen om het toenemende handelsverkeer naar Europa te stroomlijnen. De haven van Hamburg zou een knooppunt in noord-Europa moeten worden.

Logistics

Alibaba investeert in Alipay voor beursgang

Alibaba neemt een belang van 33 procent in Ant Financial in ruil voor intellectueel eigendom. Ant Financial is het moederbedrijf van betaalverwerker Alipay, die in 2011 juist werd losgekoppeld van het e-commerce platform. Inmiddels zijn er plannen om de dochter naar de beurs te brengen.

E-commerce
Premium

Alibaba neemt belang in Chinese hypermarktketen

Alibaba Group betaalt 2,4 miljard euro voor een belang van 36 procent in Sun Art Retail Group, een Chinese exploitant van hypermarkten. De e-commercegigant wil de online en offline winkelervaring dichter bij elkaar brengen met technologie en data.

E-commerce platforms

Alibaba brengt kunstmatige intelligentie naar fysieke modewinkels

De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.

Customer Experience
Premium

Nederlands bereik AliExpress verdubbeld

Het Nederlands bereik van winkelplatform AliExpress is sinds 2015 verdubbeld. De site en app bereik nu maandelijks 29 procent van de Nederlandse online populatie, zo laten nieuwe bereikcijfers van marktonderzoeker GfK zien.

E-commerce platforms
Premium

Alibaba begint campagne 11.11 Global Shopping Festival

Alibaba is vandaag de pre-sales marketingactiviteiten van zijn 11.11 Global Shopping Festival begonnen. Daarmee zette het in 2016 voor 15 miljard euro om op één dag.

E-commerce

Alibaba opent zeven nieuwe ‘Hema’s’

Alibaba opent in China zeven nieuwe Hema’s en brengt het totaal daarmee op twintig. Deze supermarkten zijn voor marktkenners hét voorbeeld van hoe online en offline kanalen met elkaar versmelten.

Mobile

Alibaba integreert e-commerce in fysieke supermarkt

Alibaba opent onder zijn label Hema (echt waar) drie nieuwe supermarkten waarin big data, technologie en de mobiele app centraal staan in de shopping experience. Hieronder een gefilmde rondleiding. tali

Retail