Meer Artikelen

Wat Amazon niet heeft en jij wel

De consument anno 2020 verwacht dat haar online zoekgedrag feilloos aansluit op de wereld om haar heen. Maar, speel jij daar nu al wel goed op in?

E-commerce platforms
Premium

Europese prijzen Fulfillment by Amazon +9,4 procent

Amazon Duitsland verhoogt de fulfillmenttarieven met gemiddeld 9,4 procent per 1 april aanstaande. Dit raakt de groep Nederlandse bedrijven die hun voorraden daar stallen voor distributie in de grote omgeving.

E-commerce
Premium

Amazon: 43 procent omzet is niet-retail

Binnen twee jaar realiseert Amazon.com minder dan de helft van zijn omzet uit retailactiviteiten, als de huidige trend doorzet. Dan hebben digitale platformdiensten de overhand.

E-commerce
Premium

Amazon vraagt lidmaatschap aan Thuiswinkel.org

Amazon heeft lidmaatschap aangevraagd voor Thuiswinkel.org en wil ook het waarborg kunnen bieden, om als volwaardige lokale e-commercepartij actief te worden.

Marketplaces

Nooit meer bang voor Amazon

Wat als Amazon straks de hele markt beheerst? Niet alleen B2C, maar óók B2B-bedrijven zien steeds meer de dreiging van marktplaats-reus Amazon. Maar, als je het slim aanpakt,  is deze angst nergens voor nodig. Zeker niet wanneer je zelf je verkoopkanalen strak in het gareel houdt.

E-commerce platforms
Premium

Amazon stapt in tv-reclame

Amazon wil een wereldspeler worden als exploitant van digitale tv-kanalen die via over the top-apparaten en apps worden uitgezonden. Hiertoe voert het in de VS verkennende gesprekken.

Marketing
Premium

Rabobank: ‘Hele markt profiteert van komst Amazon’

De aanstaande lancering van Amazon.nl als volwaardig en compleet shoppingplatform biedt kansen voor de hele e-commercewereld. De Rabobank denkt dat andere webwinkels hun omzet zien groeien en dat offline retailers daar de pijnlijke rekening voor betalen.

E-commerce

Nieuwe accountstructuur bij Amazon: meer relevantie voor adverteerders

Amazon heeft een volgende stap gezet in de ontwikkeling van de propositie voor adverteerders waar vele performance marketeers met smart op hebben gewacht.  

Marketplaces

BP sluit eigen Europese datacentra

Olieconcern BP sluit zijn Europese datacentra en verhuist de negenhonderd applicaties die het draait naar Amazons cloud.

Cloud

Klarna over op Amazon-cloud

Technologiebedrijf Klarna, waarmee webwinkels achteraf betalen kunnen aanbieden, kiest voor Amazon AWS als zijn primaire cloud voor de doorontwikkeling van zijn producten.

Tech

Seattle Seahawks over op Amazon Web Services

American football-team Seattle Seahawks is al weer toe aan zijn twee cloudprovider voor data-analyse van spel en spelers. De club zet Microsoft Azure aan de kant voor Amazon Web Services.

Cloud

Nokia maakt telecomnetwerk geschikt voor AWS-koppeling

Het moet makkelijker worden voor telecomaanbieders om clouddiensten en -functies te integreren in hun netwerken. Daardoor wordt het makkelijker om nieuwe diensten, waaronder IoT-praktijken op 5G-netwerken, te bouwen en lanceren.

Mobile
Premium

Nike weg van Amazon, ‘eigen e-commerce first’

Nike trekt terug als verkoper op Amazon en geeft strategisch voorrang aan zijn eigen e-commercekanalen. Kleding van het sportmerk verdwijnt niet helemaal bij de e-commercegigant, omdat de kledingfabrikant hechte banden met een select aantal online wederverkopers heeft gesloten.

E-commerce

Amazon opent datacentra in Spanje

Amazon kondigt de opening van zijn zevende fysieke locatie met datacentra in Europa aan. In Spanje krijgt Amazon Web Services per eind 2022 of begin 2023 een fysiek contactpunt waar ontwikkelaars met hun API’s en software kunnen aanhaken op de AWS-cloud.

Tech

Nieuw Amazon-adviesbureau opent de deuren

Een nieuw Nederlands adviesbureau voor handel en reclame op Amazon opent de deuren. AMZ Consultancy trekt Marc Duijndam aan als investeerder en hoopt te profiteren van de aanstaande ‘Nederlandse lancering’ van Amazon.

Marketplaces