Meer Artikelen

Externe handelaren doen 160 miljard omzet op Amazon

Fabrikanten, makers en merken die direct aan de eindconsument verkopen op Amazon realiseerden verkochten in 2018 voor 160 miljard dollar aan goederen.

Marketplaces
Premium

Amazon geen pure webwinkel meer

Amazon.com is geen webwinkel meer in de pure zin van het woord. Minder dan de helft van de omzet is nu afkomstig uit het inkopen en van verkopen van producten. Dat zal alleen maar minder worden.

E-commerce

Amazon verandert commissies op Europese marktplaatsen

Ondernemingen die via de Europese marktplaatsen van Amazon verkopen krijgen per juni 2019 te maken met nieuwe tarieven.

Marketplaces

‘Adverteerders mijden Google om Amazon’

Een groeiende groep adverteerders begint Google te mijden voor e-commercereclame en brengt het geld direct naar Amazon. Dat zijn althans de ervaringen van mediabureaus WPP en Omnicom.

Online advertising

Amazon aftroeven lukt alleen met juiste targeting van eigen data

Het recept voor Amazon’s succes in andere landen zou ook in Nederland de nekslag kunnen betekenen voor veel online retailers. Hoe kunnen zij weerstand bieden tegen de oprukkende reuzen die de markt bestormen? Het antwoord ligt vaak dichterbij dan ze zelf denken.

Data

Amazon sluit alle pop-upstores

Amazon.com sluit alle 87 pop-upstores in Amerika en kiest voor een ander retailconcept. Het bedrijf wil meer ‘4 sterren-winkels’ openen, zaken met de populairste artikelen volgens kopers.

Retail

Google en Amazon investeren in ‘gedachtenlezer’

De investeringstakken van Google en Amazon Alexa investeren mee in een grote ronde bij technologiebedrijf CTRL-Labs. Dat ontwikkelt technologie waarmee je apparaten kunt besturen met je gedachtes.

Tech

Amazon voor de helft klimaatneutraal in 2030

Amazon presenteert later dit jaar zijn strategie om helemaal CO2-neutraal te opereren op lange termijn. Het meest nabije doel, naar eigen zeggen heel ambitieus, is om de helft van alle logistieke verzendingen per 2030 klimaatneutraal uit te voeren.

Logistics

Amazon koopt wifi-bedrijf Eero

Amazon.com heeft de Amerikaanse elektronicafabrikant Eero gekocht, een specialist in wifi-netwerken in huislijke omgeving.

Internet of Things

Tesla opent fanshop op Amazon

Tesla heeft een fanshop geopend op Amazon. Daarin ligt een selectie van de merchandise die de autofabrikant via zijn eigen webshop aanbiedt.

Marketplaces

Amazon verlegt grenzen tv-uitzendingen rugby

De internationale rugbycompetitie Six Nations Championship tekent Amazon als officiële technologiepartner. Door kunstmatige intelligentie komen er nooit eerder vertoonde analyses, statistieken én voorspellingen op tv.

Media
Premium

Nettowinst Amazon verdrievoudigd tot 10 miljard in 2018

Amazon.com heeft de nettowinst in 2018 met zeven liljard dollar zien groeien tot tien miljard dollar. De omzet steeg met 31 procent tot 233 miljard.

E-commerce

Amazon met sampling als reclameproduct cosmetica

Amazon ontwikkelt een nieuw reclameproduct dat in de fysieke retail al eeuwenoud is: sampling. Het gaat proefmonsters versturen aan klanten die in cosmetica zijn geïnteresseerd.

Online advertising

IMDb opent gratis online videotheek

IMDd, de film- en televisiedatabase van Amazon, is in de VS een online streamdienst begonnen die gratis is te bekijken en financieel moet draaien op reclame-inkomsten.

Entertainment

Aantal voice-apps groeit met dubbele cijfers

Het aantal voice-apps voor Amazon is in 2018 met ruime, dubbele cijfers gegroeid. In totaal zijn er tienduizenden apps met specifieke taken of onderhoudende doelen.

Voice