Externe handelaren doen 160 miljard omzet op Amazon
Fabrikanten, makers en merken die direct aan de eindconsument verkopen op Amazon realiseerden verkochten in 2018 voor 160 miljard dollar aan goederen.
Fabrikanten, makers en merken die direct aan de eindconsument verkopen op Amazon realiseerden verkochten in 2018 voor 160 miljard dollar aan goederen.
Amazon.com is geen webwinkel meer in de pure zin van het woord. Minder dan de helft van de omzet is nu afkomstig uit het inkopen en van verkopen van producten. Dat zal alleen maar minder worden.
Ondernemingen die via de Europese marktplaatsen van Amazon verkopen krijgen per juni 2019 te maken met nieuwe tarieven.
Een groeiende groep adverteerders begint Google te mijden voor e-commercereclame en brengt het geld direct naar Amazon. Dat zijn althans de ervaringen van mediabureaus WPP en Omnicom.
Het recept voor Amazon’s succes in andere landen zou ook in Nederland de nekslag kunnen betekenen voor veel online retailers. Hoe kunnen zij weerstand bieden tegen de oprukkende reuzen die de markt bestormen? Het antwoord ligt vaak dichterbij dan ze zelf denken.
Amazon.com sluit alle 87 pop-upstores in Amerika en kiest voor een ander retailconcept. Het bedrijf wil meer ‘4 sterren-winkels’ openen, zaken met de populairste artikelen volgens kopers.
De investeringstakken van Google en Amazon Alexa investeren mee in een grote ronde bij technologiebedrijf CTRL-Labs. Dat ontwikkelt technologie waarmee je apparaten kunt besturen met je gedachtes.
Amazon presenteert later dit jaar zijn strategie om helemaal CO2-neutraal te opereren op lange termijn. Het meest nabije doel, naar eigen zeggen heel ambitieus, is om de helft van alle logistieke verzendingen per 2030 klimaatneutraal uit te voeren.
Amazon.com heeft de Amerikaanse elektronicafabrikant Eero gekocht, een specialist in wifi-netwerken in huislijke omgeving.
Tesla heeft een fanshop geopend op Amazon. Daarin ligt een selectie van de merchandise die de autofabrikant via zijn eigen webshop aanbiedt.
De internationale rugbycompetitie Six Nations Championship tekent Amazon als officiële technologiepartner. Door kunstmatige intelligentie komen er nooit eerder vertoonde analyses, statistieken én voorspellingen op tv.
Amazon.com heeft de nettowinst in 2018 met zeven liljard dollar zien groeien tot tien miljard dollar. De omzet steeg met 31 procent tot 233 miljard.
Amazon ontwikkelt een nieuw reclameproduct dat in de fysieke retail al eeuwenoud is: sampling. Het gaat proefmonsters versturen aan klanten die in cosmetica zijn geïnteresseerd.
IMDd, de film- en televisiedatabase van Amazon, is in de VS een online streamdienst begonnen die gratis is te bekijken en financieel moet draaien op reclame-inkomsten.
Het aantal voice-apps voor Amazon is in 2018 met ruime, dubbele cijfers gegroeid. In totaal zijn er tienduizenden apps met specifieke taken of onderhoudende doelen.