Meer Artikelen

Amazon versimpelt aanbod adverteerdersmarkt

Het was een lettersoep, Amazons aanbod voor de adverteerdersmarkt. Amazon Media Group (AMG), Marketing Services (AMS) en Advertising Platform (AAP) verdwijnen. Vanaf nu heet het Amazon Advertising.

Online advertising

Nettowinst Amazon.com vertienvoudigd

Amazon.com noteert voor het tweede kwartaal van 2018 een nettowinst van 2,5 miljard dollar, meer dan tien keer meer dan de 197 miljoen een jaar eerder.

Marketplaces

Marktplaatsen pakken de helft van Duits e-commerce

Online marktplaatsen, en dan met name Amazon.de, zijn goed voor de helft van alle internetverkopen in Duitsland. De digitale omzet als geheel steeg met 11,1 procent in het eerste half jaar van 2018.

Marketplaces

Amazon krijgt live tv-rechten wedstrijden Premier League

Amazon heeft in Engeland live tv-rechten verworven om voetbalwedstrijden uit de Premier League te kunnen uitzenden. Klanten van de e-commercereus kunnen de streams gratis zien als ze lid zijn van klantenprogramma Prime.

Video

Amazon lanceert ‘huishulpje’ Echo in Frankrijk

Amazon brengt drie Alexa-apparaten in Frankrijk op de markt met lokale taalondersteuning. Meerdere in Frankrijk bekende dienstenleveranciers zijn bij de lancering volgende week live in de ‘online praatpaal’.

Voice

Google Home beter verkocht dan Amazon Alexa

Google heeft in het eerste kwartaal van 2018 meer slimme online speakers verkocht dan Amazon en zal de afstand tot Amazon Alexa alleen maar vergroten.

Tech

Amazon zoekt concurrentie met Criteo, Google

Amazon test een nieuwe dienst waarmee handelaren reclame kunnen gaan maken op externe sites en apps die verkeer lokken naar het handelsplatform.

Amazon goed voor helft alle Duitse e-commerce

De webwinkel en marktplaats van Amazon in Duitsland was daar in 2017 goed voor 46 procent van alle e-commerce. Het platform groeit dermate hard dat het in 2018 over de vijftig procent heen gaat.

Duitsland
Premium

Amazon: kwartaalomzet stijgt 43 procent tot 51 miljard

Amazon.com boekt over het eerste kwartaal een enorme omzetsprong: een toename van 43 procent tot 51 miljard dollar. Het bedrijf verwacht dat de verkopen in het tweede kwartaal ook kunnen groeien met een percentage tot 42 procent. Beleggers reageren positief op de cijfers.

E-commerce

Amazon lanceert AWS Blockchain Templates

Amazon is de volgende IT-gigant die zich begeeft in de wereld van blockchaintechnologie. Met de lancering van AWS Blockchain Templates wil het bedrijven helpen eenvoudig een netwerk op Ethereum of Hyperledger Fabric op te zetten.

Blockchain

Vergelijk.nl indexeert Duitse aanbod Amazon

Vergelijk.nl breidt zijn werkgebied uit en geeft sinds twee weken ook zicht op het Nederlandse aanbod van Amazon in Duitsland. “Het verontrustende”, zegt oprichter Ben Kerkhof van de vergelijkingswebsite “is dat Amazon onder de populairste artikelen veel goedkoper is dan Nederlandse winkels.”

Online marketing

Eerste bordspel met Amazon Echo als ‘gastheer’

Het bordspel When in Rome van ontwikkelaar Sensible Objects is het eerste fysieke gezelschapspel dat de Amazon Echo een integraal onderdeel van het spel maakt.

Entertainment

Amazon start bezorgrevolutie Shipping with Amazon in Los Angeles

Online retailer Amazon staat op het punt om zijn bezorgdienst Shipping with Amazon te lanceren die in elk geval in de VS moet concurreren met UPS en FedEx.

Logistics

Amazon gaat verswaren Whole Foods thuisbezorgen

Amazon gaat via dochterbedrijf Whole Foods groenten, fruit, vlees en andere verswaren gratis thuisbezorgen binnen twee uur na bestelling. De bezorgoptie wordt onderdeel van loyaltyprogramma Prime Now.

Food

‘Amazon wordt dominante speler in online boodschappen’

Amazon heeft in Amerika een veel groter deel van de online boodschappenmarkt in handen dan zijn grootste concurrent Walmart. De verkopen stegen 59 procent, zo blijkt uit een analyse van One Click Retail.

Food