Meer Artikelen

Amazon Europa verlaagt fulfillmenttarieven

Amazon verlaagt de tarieven van FBA, de fulfillmentdiensten die het bedrijf in Europa levert. Hiermee wil het verkopers ertoe verleiden om meer voorraad te stallen in de loodsen van de marktplaats.

Fulfillment

Amazon: Voice shopping verdrievoudigd

De spraakassistent van Amazon, Alexa, is dit jaar drie keer vaker gebruikt voor kerstboodschappen dan in 2017.

Voice
Premium

Bereik bol.com +10% in november, Amazon een blijvertje

Bol.com had in de maand november een groter bereik dan Google Maps, WhatsApp en Instagram. Koopjesjagers dreven het bereik met tien procent op tot 65 procent. Amazon is inmiddels duidelijk een blijvertje op de Nederlandse markt.

E-commerce

Bundeskartellamt opent onderzoek naar Amazon.de

De Duitse toezichthouder Bundeskartellamt onderzoekt of Amazon in Duitsland zijn marktmacht misbruikt richting derde verkopers op zijn platform.

Marketplaces

AWS lanceert clouddienst voor satellietdata

Amazon Web Services lanceert de nieuwe dienst AWS Ground Station. Dat moet het organisaties makkelijker maken om satellietdata te ontvangen en verwerken.

Internet of Things

Amazon komt eraan: bedreiging of zegen?

Amazon, het miljardenimperium van Jeff Bezos wordt vaak in een adem genoemd met het fenomeen marketplaces, dat ook in Nederland steeds meer voet aan de grond krijgt. Alleen nog niet via Amazon. Het bedrijf gaat grote impact hebben, maar hoe? Doe het in ieder geval anders dan Duracell.

Marketplaces
Premium

Tijdelijk gratis verzendingen bij Amazon (Amerika)

Amazon trekt de logistieke registers open voor de feestmaanden aan het einde van het jaar. Bezorgingen worden tijdelijk gratis voor alle klanten in Amerika en Prime-klanten krijgen in die periode gratis samedaydeliveries waar mogelijk.

E-commerce

Amazons retailmedia koerst op waardering van 10 miljard

E-commerce bij Amazon krijgt van de markt de meeste aandacht, maar het bedrijf is ook een ‘uitgever’ aan het worden. Adverteerders besteden er deze zomer bijna 2,5 miljard dollar reclamebudget.

Online advertising

Amazons Voice-fonds in technologie restaurants

Amazon Alexa Fund investeert een onbekend bedrag in het Amerikaanse SevenRooms. Het hospitalityplatform moet een voice-interface krijgen.

Voice

Amazon AWS koppelt met Iridium

Iridium maakt in de loop van volgend jaar een realtime koppeling met Amazon AWS. Hierdoor krijgen de IoT-diensten van Amazon een wereldomspannend bereik via de satelliet.

Internet of Things

Amazon Alexa Fund stapt in drie starters

Het voice-georiënteerde investeringsfonds Alexa Fund van Amazon maakt de participatie in drie nieuwe start-ups bekend.

Voice
Premium

Amazon opent NYC-winkel met bestsellers

Een experiment of een eerste stap in een reeks? Dat is niet duidelijk bij Amazons nieuwe fysieke winkel 4-Star. Zoals de naam al doet vermoeden zijn er enkel bestsellers te koop.

E-commerce

Amazon wordt Amerika’s nummer 3 reclameplatform

De media-activiteiten van Amazon groeien dit jaar zo hard, dat het bedrijf dit jaar het grootste online reclameplatform wordt na Google en Facebook.

Online advertising

Amazon lanceert Storefronts voor online MKB’ers

Amazon lanceert internationaal een webwinkelportal voor MKB’ers die eigen collecties aan de man willen brengen. Nederlandse belangstellenden kunnen een pui huren op de Duitse versie van Amazon.

Cross Border
Premium

Omzet Amazon.de blijft onverslaanbaar allergrootste

Amazon blijft in Duitsland met afstand de allergrootste webwinkel van het land. Het ziet er niet naar uit dat dat in de komende jaren gaat veranderen.

E-commerce